Reklama
Rozwiń
Reklama

Dywersyfikacja dostaw gazu i ropy przynosi korzyści

Krajowe koncerny zapewniają, że import z nowych kierunków przynosi im zyski. Cena nie zawsze jest jednak jedynym wyznacznikiem opłacalności.

Publikacja: 10.09.2017 20:32

Dywersyfikacja dostaw gazu i ropy przynosi korzyści

Foto: Bloomberg

Konieczność dywersyfikacji dostaw gazu i ropy to jedna z częściej składanych deklaracji zarówno przez spółki zajmujące się tą działalnością, jak i polityków. Niemal zawsze pojawia się w kontekście uniezależnienia naszego kraju od importu z Rosji. Za nimi poszły teraz konkretne działania.

PGNiG przekonuje, że najskuteczniejszym sposobem realnej dywersyfikacji źródeł dostaw gazu do naszego kraju jest rozwój infrastruktury łączącej polski system gazowniczy przez Danię ze złożami w Norwegii. Uzupełnieniem tzw. Korytarza Norweskiego jest rozbudowa terminalu LNG w Świnoujściu umożliwiająca stałe dostawy oraz korzystanie z okazyjnych transakcji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Reklama
Reklama