Reklama
Rozwiń
Reklama

Orlen wypracowuje coraz mniejsze zyski

Z szacunkowych danych wynika, że w III kwartale kondycja finansowa płockiego koncernu ulegał pogorszeniu. Negatywny wpływ na nią miały m.in. przeszacowania majątku na Litwie i w Polsce oraz trudne warunki ekonomiczne na rynku petrochemicznym.

Publikacja: 05.11.2024 11:25

Rafineria Orlenu w Płocku

Rafineria Orlenu w Płocku

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Grupa kapitałowa Orlen wypracowała w III kwartale 8,81 mld zł zysku operacyjnego EBITDA LIFO (po eliminacji odpisów aktualizujących wartość majątku) - wynika z szacunkowych danych spółki. Rok temu był on znacznie wyższy, gdyż sięgał 10,26 mld zł. Wartość samego zysku EBITDA to z kolei 4,96 mld zł wobec 9,5 mld zł rok temu.

Orlen poinformował również, że za okres lipiec-wrzesień tego roku dokonał odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych netto na poziomie około 3,53 mld zł oraz o wypływie regulacji na wynik EBITDA LIFO w kwocie około 0,68 mld zł. Oba te zdarzenia miały ujemny wpływ na wypracowane zyski.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka Zawodowa
Blisko 100 mld zł na energetykę. BGK podsumowuje pożyczki na transformację
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka Zawodowa
Skarb Państwa odwołał przewodniczącego rady nadzorczej Orlenu. Jest jego następca
Energetyka Zawodowa
PGE osiągnęła porozumienie w Dolnej Odrze. Pakiety socjalne wyniosą 250 mln zł
Energetyka Zawodowa
Tauron na historycznym szczycie. Rynek docenia perspektywy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka Zawodowa
Polskie firmy mogą skorzystać na unijnym akcie o surowcach krytycznych. Ruszył kolejny nabór
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama