Aktualizacja: 19.03.2025 17:49 Publikacja: 21.01.2022 17:44
Foto: materiały prasowe
Rafako zawarło list intencyjny z krajowym inwestorem branżowym, działającym we współpracy z międzynarodowym inwestorem finansowym, w zakresie potencjalnej transakcji nabycia 42,47 mln akcji Rafako należących obecnie do PBG oraz Multaros. Na mocy tego porozumienia ma także zostać udzielone spółce finansowanie w kwocie co najmniej 70 mln zł. Szczegółowe warunki potencjalnej transakcji będą przedmiotem dalszych rozmów z potencjalnym inwestorem. Decyzja o realizacji transakcji będzie uzależniona od spełnienia się szeregu czynników prawnych oraz biznesowych wyników badania due diligence, możliwości zapewnienia adekwatnego poziomu finansowania Rafako i uzyskania stosownych zgód korporacyjnych.
Byli już pracownicy Rafako, którzy z ostatnim dniem lutego pożegnali zakład pracy, mają jednak nadzieje, że wrócą, jeśli tylko model stworzenia nowego podmiotu na bazie dawnego Rafako zmaterializuje się. W tym celu część pracowników podpisała specjalną listę, w której deklarują, że mogą wrócić do zakładu w Raciborzu.
Założenia Czystego Ładu Przemysłowego mają pozwolić na obniżenie cen energii i wzrost konkurencyjności przemysłu, ale zdaniem branży i ekspertów są na to niewielkie szanse.
Mam nadzieję, że to już ostatnie miesiące ingerowania w rynek energetyczny i wkrótce powrócimy do wolnych cen oraz konkurujących ze sobą firm – mówi Joanna Kępczyńska, członkini zarządu E.ON Polska ds. finansowych.
W ramach KPO należąca do koncernu firma Energa Operator otrzymała 7,66 mld zł pożyczki na rozwój inteligentnych sieci elektroenergetycznych. Za te pieniądze możliwe będzie m.in. przyłączenie do sieci 9 GW mocy z odnawialnych źródeł.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Raciborska spółka ma coraz mniej czasu na ratunek. Nieoficjalnie słyszymy, że pomysł jest, jak i chęci zainteresowanych stron. Najmniej zdecydowany jest – z tego, co słyszymy – rząd.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
O 98 tys. zwiększyła się liczba firm w ciągu roku. Najbardziej wzrosła liczba przedsiębiorstw specjalizujących się w działalności technicznej i profesjonalnej, IT, budownictwie oraz opiece zdrowotnej. Zmniejszyła się zaś liczba sklepów i punktów sprzedaży na targowiskach.
Siemens ogłosił radykalne cięcia w swoich światowych oddziałach w związku z osłabieniem popytu, zwłaszcza w Niemczech i Chinach. Gigant zwolni około 5600 osób w dziale Digital Industries oraz 450 w firmie zajmującej się ładowaniem pojazdów elektrycznych.
Linie lotnicze Emirates zwiększają siatkę połączeń obsługiwanych przez airbusy A350. Niedługo rozpoczną one loty do siedmiu miast na Bliskim Wschodzie, w Europie i - pierwszy raz - w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej.
Jest najbogatszym człowiekiem. Mógł pozostać wizjonerem technologii i biznesu, ale było mu mało. Teraz zbiera żniwo swej ideologicznej krucjaty. Rośnie liczba ataków na auta, ładowarki i salony Tesli. Hakerzy zaś uderzyli w X.
Podczas rozmowy telefonicznej amerykańskiego prezydenta z rosyjskim dyktatorem, tajemniczy inwestor wprowadził na moskiewski parkiet akcje Gazpromu o równowartości 60 mln zł. Wycena koncernu obniżyła się o 3,3 proc. Także inne spółki należące do rosyjskiego państwa i oligarchów potaniały.
Google ogłosiło powstanie dwóch modeli AI opartych na Gemini 2.0 i zaprojektowanych z myślą o robotach. Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma im dawać możliwość wykonywania czynności zarezerwowanych dotąd tylko dla człowieka. Firma chwali się, że dzięki Gemini Robotics i Gemini Robotics-ER sztuczna inteligencja, obecna do tej pory w świecie cyfrowym, wkracza do świata fizycznego.
Toyota Corolla, czyli najlepiej sprzedający się nowy samochód w Polsce, przeszedł delikatne zmiany. Nie ze wszystkich klienci się ucieszą. W przyszłym roku na rynek może wejść następca tego modelu.
Chcę, żeby za pięć lat, kiedy ktoś zapyta przechodnia na ulicy, co to jest BYD, ta osoba odpowiedziała: to firma europejska. I żebyśmy byli tu postrzegani jako firma technologiczna. Wtedy będę szczęśliwa – mówi Stella Li, wiceprezes chińskiej BYD Co. Ltd.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas