Wyższe nakłady na inwestycje w Enei i Bogdance

Enea wyda w tym roku na inwestycje 3,41 mld zł. To więcej niż ubiegłoroczne wydatki, które wyniosły 3,05 mld zł i były o ok. 10 proc. wyższe rok do roku.

Publikacja: 21.03.2016 08:07

Enea wyda w tym roku na inwestycje 3,41 mld zł.

Enea wyda w tym roku na inwestycje 3,41 mld zł.

Foto: Bloomberg

W segmencie wytwarzania pójdzie 1,97 mld zł, na dystrybucję – 848 mln zł, a na wydobycie – ok. 438 mln zł.

Budżet inwestycyjny kopalni Bogdanka w ub.r. oscylował w granicach ok. 300,7 mln zł. W samej LW Bogdanka nakłady mają wynieść w tym roku 431,7 mln zł.

Początkowo spółka przewidywała nakłady w 2015 r. na poziomie 580,7 mln zł, później zmniejszyła plan do 381,3 mln zł.

Bogdanka zakłada w 2016 roku produkcję węgla handlowego na poziomie ok. 9 mln ton. Przewiduje też kontynuowanie działań optymalizacyjnych i kontrolę kosztów. – Jednocześnie spółka pracuje nad pozyskaniem kontraktów z małymi i średnimi odbiorcami w kraju jak również stara się pozyskać większe kontrakty za granicą (np. na Ukrainie) – napisano w raporcie.

Strategia lubelskiej kopalni na kolejne lata zostanie opracowana w powiązaniu ze strategią akcjonariusza większościowego, czyli grupy Enea. Wraz ze strategią zostanie przyjęta i ogłoszona polityka dywidendowa Bogdanki.

W segmencie wytwarzania pójdzie 1,97 mld zł, na dystrybucję – 848 mln zł, a na wydobycie – ok. 438 mln zł.

Budżet inwestycyjny kopalni Bogdanka w ub.r. oscylował w granicach ok. 300,7 mln zł. W samej LW Bogdanka nakłady mają wynieść w tym roku 431,7 mln zł.

Elektroenergetyka
Jak pomóc energetycznie Ukrainie? Polacy mają propozycje
Elektroenergetyka
Polskie elektrownie węglowe "wyjadą" na Ukrainę? Jest propozycja
Elektroenergetyka
Najbliższa zima niestraszna polskiej energetyce? Pewne ryzyko istnieje
Elektroenergetyka
Październikowa zadyszka wiatru i renesans węgla brunatnego
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Elektroenergetyka
Kolejny alarmujący raport. Rosną wątpliwości o stan bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką