Rz: Dlaczego firma Velux angażuje się w przygotowanie i publikowanie raportu „Barometr zdrowych domów”?
To wynika z naszej działalności. Nasz strategiczny cel to działanie na rzecz zrównoważonego budownictwa. Sponsorujemy różnego rodzaju badania naukowe, które prowadzą do lepszego opisania problemów i ich diagnozowania. Prowadzą też do wskazywania rozwiązań, jak poradzić sobie z tymi wyzwaniami. Są to rozwiązania dotyczące nie tylko naszych okien dachowych, które produkujemy m.in. w naszych fabrykach w Polsce.
Ta tematyka jest bardzo bliska naszemu biznesowi i filozofii działania. Postanowiliśmy wyjść z systematyczną komunikacją dotyczącą zdrowego budownictwa, bo w Polsce mamy ogromny problem z budynkami. Z naszych badań wynika, że znaczna część polskiego społeczeństwa mieszka w budynkach niezdrowych, niedocieplonych, często zawilgoconych, a co gorsze, mało kto zdaje sobie z tego sprawę.
Nie jest to nasza pierwsza publikacja, za nami już cztery edycje tego badania. Na koncie mamy szereg innych działań, które pokazują, jak mieszkać lepiej w przyszłości. To np. projekt Model Home 2020, gdzie stawialiśmy budynki i pokazywaliśmy, że można lepiej budować, łączyć energooszczędność ze zdrowym mieszkaniem. Inspirujemy do lepszego budownictwa.
Czyli chodzi o pobudzenie do refleksji nad lepszym komfortem mieszkania, nad zdrowszym funkcjonowaniem w naszych domach i biurach?