Reklama

NFOŚiGW zapowiada pomoc poszkodowanym w programie Czyste Powietrze

Po wznowieniu programu Czyste Powietrze - sztandarowego narzędzia poprawy wymiany starych pieców węglowych i termomodernizacji - liczba wniosków rośnie. Zarząd NFOŚiGW nie uporał się jednak jeszcze z problemami z poprzednich edycji programu. Chodzi o poszkodowanych w tym programie przez niektóre nieuczciwe firmy modernizujące domy. Padły propozycje czasowego wstrzymania windykacji.

Publikacja: 14.07.2025 18:21

Po wznowieniu programu Czyste Powietrze liczba wniosków rośnie

Po wznowieniu programu Czyste Powietrze liczba wniosków rośnie

Foto: Adobe Stock

– Przywróciliśmy płynność finansową tego programu. Jest to w sumie ponad 44 miliardy złotych, które zapewniliśmy dla  programu wymiany źródeł ciepła i termomodernizacji. Są to dotacje zapewnione w roku poprzednim z funduszy europejskich na rzecz infrastruktury, klimatu i środowiska (7,9 mld zł) ze środków z KPO (13 mld zł). W tym roku pozyskaliśmy z Funduszu Modernizacyjnego (10 mld zł). Te środki są zapewnione. W perspektywie są jeszcze środki ze Społecznego Funduszu Klimatycznego (13 mld zł) – wymieniła prezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Dorota Zawadzka-Stępniak na konferencji prasowej poświęconej programowi Czyste Powietrze. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Co2
Donald Tusk ogłasza rewizję ETS2, ale eksperci wskazują na brak gwarancji sukcesu
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Co2
Co wywalczyła Polska w sprawie ETS2? Znamy szczegóły
Co2
Premier Donald Tusk zapowiada w Brukseli rewizję ETS2
Co2
Nowy cel klimatyczny może zagrozić polskiemu PKB
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Co2
Jest projekt ustawy o cle węglowym. Tarcza dla europejskiego przemysłu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama