Reklama

Kiedy warto oszczędzać prąd? Operator podaje godziny

Dotychczas trudno było wskazać, kiedy jest największe zapotrzebowanie na energię elektryczną w ciągu dnia. Teraz ma się to zmienić. Operator systemu energetycznego będzie na bieżąco wskazywał godziny szczytu i tym samym apelował o oszczędzanie energii. Informowanie rynku i opinii publicznej, kiedy występują tzw. godziny szczytu i warto oszczędzać energię ruszyło w piątek 2 grudnia.

Publikacja: 03.12.2022 07:52

Kiedy warto oszczędzać prąd? Operator podaje godziny

Foto: Adobe Stock

Polskie Sieci Elektroenergetyczne, a więc operator krajowego systemu elektroenergetycznego, od 2 grudnia br. rozpoczął publikowanie informacji o „godzinach szczytu”. Każdego dnia, po godz. 16, PSE będą informować na swojej stronie internetowej, w których godzinach następnego dnia warto oszczędzać energię elektryczną.

Tzw. godziny szczytu, to pora dnia kiedy wytwarzanie w elektrowniach konwencjonalnych jest największe w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na energię. Nie będzie to wiązało się z żadnymi obowiązkami, ale będzie to forma apelu czy porad, że w tych godzinach warto powstrzymać się od pracy energochłonnych urządzeń jak np. pranie czy odkurzanie. Na 3 grudnia „godziny szczytu” mają przypaść na 14:00 – 15:00, 17:00 – 18:00 oraz 18:00 – 19:00.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ceny Energii
Ceny prądu w Polsce w środku stawki UE. Niepokoi jedna liczba
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ceny Energii
Rząd chce uproszczenia rachunków za prąd
Ceny Energii
Taryfy na prąd spadną do końca roku. Gospodarstwa domowe mają ceny prądu zamrożone
Ceny Energii
Prezydent podpisał ustawę o mrożeniu cen energii i o bonie ciepłowniczym
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ceny Energii
Ceny prądu na przyszły rok spadną? Na dwoje babka wróżyła
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama