15 tys. stacji benzynowych w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich zmieni swój wygląd i nazwę na Circle K – informuje norweski tal adressa.no.

Zmiana wizerunku wynika z umowy sprzedaży spółki Statoil Retail and Fuel, którą norweski koncern podpisał w 2012 roku z kanadyjskim Couche-Tards. Brian Hannasch, prezes Couche-Tard wyjaśniał na konferencji prasowej, że rebranding ma pomóc jego firmie w dalszym ugruntowaniu jej pozycji w Europie oraz stworzyć platformę do dalszego rozwoju. – Jedna marka na całym świecie ułatwi nam to – przekonywał prezes Couche-Tard. Rebranding stacji rozpocznie się w Norwegii i Szwecji, następnie w kolejnych krajach, w których znajdują się stacje Statoil – informuje serwis icenews.is.

Marka Circle K jest znana na świecie nie ze sprzedaży paliwa, ale jako sieć niedużych sklepów spożywczych, typu Żabka. Marka powstała w Teksasie w USA, ale teraz należy do do Kanadyjskiej firmy.

Według danych koncernu z 2013 roku Statoil miał w Polsce 356 stacji benzynowych.