Na razie komórkowa sieć należąca do miliardera oferuje usługę klientom biznesowym i nie zdradza nawet przykładowych cen. Według operatora, korzyści jakie może uzyskać klient korzystając z oferty to obniżenie wydatków za energię elektryczną oraz prostota i wygoda w obsłudze, wynikające z łącznego zakupu usług telekomunikacyjnych i energetycznych. Oferta ma być szyta na miarę. Operator wziął na siebie formalności związane ze zmianą sprzedawcy prądu.
Jak przypomina sieć Plus, po liberalizacji rynku energetycznego każdy klient ma prawo zmienić dostawcę prądu. "Oznacza to większe urynkowienie cen energii elektrycznej, a więc także dużą szansę na ich obniżkę i coraz więcej odbiorców decyduje się na zmianę sprzedawcy. Od 2011 roku liczba klientów, którzy to zrobili wzrosła aż o 25 proc. w przypadku gospodarstw domowych i 18 proc. w przypadku firm. Jest to więc doskonały moment na rozszerzenie oferty i wejście Plusa na rynek energetyczny w Polsce" - podał operator kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka.
Według Tomasza Zadrogi, członka zarządu Polkomtela, cytowanego w komunikacie prasowym, potencjał rynku energetycznego w Polsce to blisko 13 milionów gospodarstw domowych i ponad 1 milion firm. Operator przyznał, że przygotowuje ofertę dla osób indywidualnych, ale nie podał kiedy zamierza ją wprowadzić.
Grafika dołączona do dzisiejszej informacji prasowej pokazuje, jak może wyglądać współpraca sieci Plus z firmami operującymi w segmencie energetycznym, aby telekom mógł sprzedać abonament odbiorcy końcowemu. Polkomtel kupuje energię na giełdzie energii (TGE) oraz w ramach bilateralnych kontraktów z Zespołem Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (jego największym akcjonariuszem także jest Solorz-Żak). Z oferty mogą skorzystać obiekty podłączone do sieci dystrybucyjnych średniego i niskiego napięcia takich firm jak PGE, Energa, Enea, Tauron, czy RWE.
Polkomtel, podobnie jak pozostali operatorzy komórkowi szuka sposobu na wyhamowanie spadku przychodów, z nadzieję, że w przyszłości uda mu się je zwiększać. Sprzedaż energii to jeden ze sposób na realizację tego celu. Do podobnego kroku przymierzali się również konkurenci sieci Plus. Telekomunikacja Polska (Orange Polska) prowadziła testy wspólnej sprzedaży usług z PGE. Dziś Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska nie ujawnia, jakie będą dalsze kroku telekomu. – Analizujemy wyniki testów – mówi jedynie.