URE rusza z kampanią informacyjną

Rusza ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna skierowana do odbiorców energii elektrycznej. Towarzystwo Obrotu Energią (TOE) chce uświadomić konsumentom ich prawa na tym rynku i promować uczciwe zasady biznesowe. Patronat nad akcją objął prezes URE. Wspierają ją PGE, Tauron, Enea, Grupa Energa i RWE Polska.

Publikacja: 16.04.2014 14:37

URE rusza z kampanią informacyjną

Foto: Bloomberg

Akcję rozpoczęło oficjalne podpisanie Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej przez pierwszych sprzedawców deklarujących działanie zgodnie z Kodeksem. Patronat nad kampanią objął prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).

Kampania to odpowiedź na coraz liczniejsze skargi klientów dotyczące nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych niektórych sprzedawców. Wykorzystują oni niewiedzę, zwłaszcza osób starszych i fakt, że określenia typu „pan z elektrowni" czy „pan z energetyki" wielu klientom jednoznacznie kojarzą się ze znanymi im od lat przedsiębiorstwami energetycznymi. Zdarza się, że wprowadzają w ten sposób w błąd i doprowadzają do podpisania umowy, której klienci nie chcieli zawierać.

- Możliwość swobodnej zmiany sprzedawcy jest fundamentem wolnego rynku. Konkurencja musi jednak służyć przede wszystkim odbiorcom. Obowiązkiem sprzedawców jest dołożenie należytej staranności, by potencjalny klient, przed zawarciem umowy, miał wyczerpujące informacje o przedstawionej mu ofercie. Musi on zostać poinformowany m.in. o cenach energii, konieczności dokonywania opłat dystrybucyjnych, a także o wszystkich innych postanowieniach, które będą miały wpływ na rozliczenie – powiedział Maciej Bando, wiceprezes Urzędu Regulacji Energetyki, wykonujący obowiązki prezesa URE.

Towarzystwo Obrotu Energią będzie zachęcać do tego, by klienci sprawdzali akwizytorów, których wpuszczają do domu, a także dokładnie czytali umowy, które mają podpisać. Akcja informuje także o prawie każdego do rezygnacji z umowy, podpisanej poza siedzibą sprzedawcy, w ciągu 10 dni, bez ponoszenia konsekwencji.

- Chcemy walczyć o klienta ceną oraz jakością świadczonych usług. Nieuczciwe praktyki stosowane przez nielicznych przedstawicieli handlowych podważają zaufanie do całej branży. Dlatego tak ważne jest, by konkurować na jasnych zasadach, pamiętając, że zawsze najważniejszy jest Klient – podkreślił  Krzysztof Zamasz, prezes Rady Zarządzającej TOE.

Kampanię edukacyjno-informacyjną wspierają najwięksi gracze na polskim rynku energii elektrycznej: PGE Polska Grupa Energetyczna, Tauron Polska Energia, Enea, Grupa Energa i RWE Polska.

AWK

Akcję rozpoczęło oficjalne podpisanie Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej przez pierwszych sprzedawców deklarujących działanie zgodnie z Kodeksem. Patronat nad kampanią objął prezes Urzędu Regulacji Energetyki (URE).

Kampania to odpowiedź na coraz liczniejsze skargi klientów dotyczące nieuczciwych działań przedstawicieli handlowych niektórych sprzedawców. Wykorzystują oni niewiedzę, zwłaszcza osób starszych i fakt, że określenia typu „pan z elektrowni" czy „pan z energetyki" wielu klientom jednoznacznie kojarzą się ze znanymi im od lat przedsiębiorstwami energetycznymi. Zdarza się, że wprowadzają w ten sposób w błąd i doprowadzają do podpisania umowy, której klienci nie chcieli zawierać.

Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy