Reklama
Rozwiń
Reklama

Wyniki finansowe grupy Energa za drugi kwartał 2016 r.

Gdańska Energa miała 127 mln zł straty netto, przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, w drugim kwartale 2016 roku. Rok temu było 178 mln zł zysku.

Publikacja: 11.08.2016 07:30

Wyniki finansowe grupy Energa za drugi kwartał 2016 r.

Foto: materiały prasowe

Energa miała też 35 mln zł straty operacyjnej (wobec 298 mln zł zysku przed rokiem). Jej wynik EBITDA wyniósł w II kwartale 445 mln zł (spadek o 17 proc. rdr).

Pogorszenie rezultatów to efekt odpisów. Pod koniec czerwca Energa informowała, że w wyniku przeprowadzonych testów na utratę wartości rozpozna w wynikach za I półrocze w segmencie wytwarzania odpisy aktualizujące wartość istniejących i projektowanych farm wiatrowych na łączną kwotę 247 mln zł. Spółka podała, że obciążą one wynik operacyjny grupy, ale pozostaną bez wpływu na wynik EBITDA.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama