Reklama
Rozwiń
Reklama

PGNiG: brak krajowych odkryć, maleje produkcja ropy i gazu

Od lat PGNiG nie odkryło dużych złóż. Ostatnia nadzieja to Karpaty.

Aktualizacja: 26.10.2016 22:44 Publikacja: 26.10.2016 22:16

Foto: Bloomberg

W najbliższych latach Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) prawdopodobnie będzie pozyskiwać w kraju coraz mniej ropy i gazu. W ocenie Waldemara Wójcika, wiceprezesa spółki, to rezultat braku odkryć dużych złóż. Ta sytuacja się nie zmienia już od około 20 lat.

Zdaniem Wójcika PGNiG „wykrwawił się przy łupkach". Z kolei nadzieje pokładane w złożach zlokalizowanych w Wielkopolsce okazały się płonne. Wreszcie złoża podkarpackie, które znajdują się stosunkowo płytko, są już na wyczerpaniu. Obecnie w tym rejonie prowadzone są głębokie odwierty, które mają doprowadzić do nowych odkryć. – Karpaty to tak naprawdę nasza ostatnia nadzieja na odkrycie dużych złóż – uważa Wójcik.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama