Reklama

Częściej zmieniamy sprzedawców gazu

W ubiegłym roku 47,7 tys. odbiorców błękitnego paliwa w Polsce zdecydowało się skorzystać z oferty nowego dostawcy. To ponad dwa razy więcej niż w 2015 r.

Aktualizacja: 09.02.2017 11:42 Publikacja: 09.02.2017 11:19

Częściej zmieniamy sprzedawców gazu

Foto: Bloomberg

Z danych Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że w ubiegłym roku aż 47,7 tys. odbiorców gazu ziemnego zmieniło sprzedawcę. To stosunkowo dużo zważywszy, że w 2015 r. na taki ruch zdecydowało się 23,7 tys. podmiotów, a w 2014 r. zaledwie 6,6 tys. W efekcie od początku prowadzenia monitoringu rynku, czyli od końca 2011 r. sprzedawcę gazu w Polsce zmieniło 78,4 tys. odbiorców.

URE informuje, że analiza zebranych danych wskazuje na kontynuację, zapoczątkowanego w III kwartale 2014 r., dynamicznego wzrostu zmiany sprzedawcy w segmencie odbiorców z grup taryfowych W1-4, czyli głównie wśród gospodarstw domowych. Powodem tej zwyżki może być m.in. intensyfikacja w ostatnim czasie przez niektórych sprzedawców kampanii reklamowych, dedykowanych tej grupie odbiorców. Kolejny powód to stopniowe wchodzenie na rynek nowych sprzedawców, co skutkuje zwiększeniem konkurencji i uatrakcyjnieniem oferty dla odbiorców.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama