#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

Dzisiaj stacje paliw konkurują światem korzyści – mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 16.02.2017 13:37 Publikacja: 16.02.2017 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

Foto: tv.rp.pl

Orlen jest na czele rankingu Rzeczpospolitej jako najcenniejsza polska marka. - Jesteśmy również na czele rankingów prowadzonych przez inne redakcje – mówił gość.

- Jako największa polska firma poszukujemy ciągle nowych kierunków i szans na rozwój, żeby nie oddawać tej palmy pierwszeństwa – dodał.

Pasieka zaznaczył, że istotna jest konsekwentna realizacja strategii, którą przyjęli. - To jest strategia trzech filarów. Po pierwsze budowanie wartości, po drugie ludzie, i po trzecie siła finansowa – wyliczył.

Podkreślił, że marka Orlen wyróżnia się wyjątkowym dopasowaniem, współbrzmienie formy i treści. - Na to od samego początku zwracają eksperci z branży – mówił. - Spośród tysiąca propozycji nazw, wybrana tą, która w sposób szczególny określa siłę, energię, moc, jakość i zaangażowanie największego producenta w branży paliwowej. Z drugiej strony pokazuje pozycję dominującą firmy, ale także polskie pochodzenie kapitału – dodał.

Gość wyjaśnił, że tym, czym dzisiaj konkurują stacje paliw to światy korzyści. - Świat korzyści w drodze i świat korzyści na co dzień – tłumaczył. - To jest wszystko to, co powoduje, że kierowca chce się zatrzymać na tej stacji, a nie innej. To jest bogata oferta sklepowa, gastronomiczna, sposób prowadzenia zaplecza. Dodałbym do tego bogatą ofertę programów lojalnościowych – mówił.

Pasieka zaznaczył, że poprzez eventy jak Verva Street Racing przybliża się markę klientowi w sposób namacalny. - On może niemalże dotknąć marki. Oceniam ten event jako najefektywniejszy sposób budowania trwałych relacji z naszymi klientami - stwierdził.

Według gościa klienci zwracają uwagę na relację pomiędzy ceną i jakością marki, która ten produkt reprezentuje. - Wszędzie tam, gdzie nie ma dysonansu pomiędzy parametrami ceny i jakości, lub jest on na korzyść klienta, to tam jest szansa na zrodzenie się i pozostanie lojalności – tłumaczył.

- Kilkanaście lat, od 2000 r., wystarczyło marce Orlen na to, żeby przetransformować swoją ofertę po to, żeby dzisiaj być liderem rynku. Dzisiaj to my wyznaczamy standardy, a kiedyś goniliśmy. Zostawiliśmy konkurencję w tyle i nieprędko, o ile w ogóle się spotkamy – podsumował Pasieka.

Orlen jest na czele rankingu Rzeczpospolitej jako najcenniejsza polska marka. - Jesteśmy również na czele rankingów prowadzonych przez inne redakcje – mówił gość.

- Jako największa polska firma poszukujemy ciągle nowych kierunków i szans na rozwój, żeby nie oddawać tej palmy pierwszeństwa – dodał.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie