Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

Dzisiaj stacje paliw konkurują światem korzyści – mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 16.02.2017 13:37 Publikacja: 16.02.2017 13:18

#RZECZoBIZNESIE: Rafał Pasieka: Zostawiliśmy konkurencję w tyle

Foto: tv.rp.pl

Orlen jest na czele rankingu Rzeczpospolitej jako najcenniejsza polska marka. - Jesteśmy również na czele rankingów prowadzonych przez inne redakcje – mówił gość.

- Jako największa polska firma poszukujemy ciągle nowych kierunków i szans na rozwój, żeby nie oddawać tej palmy pierwszeństwa – dodał.

Pasieka zaznaczył, że istotna jest konsekwentna realizacja strategii, którą przyjęli. - To jest strategia trzech filarów. Po pierwsze budowanie wartości, po drugie ludzie, i po trzecie siła finansowa – wyliczył.

Podkreślił, że marka Orlen wyróżnia się wyjątkowym dopasowaniem, współbrzmienie formy i treści. - Na to od samego początku zwracają eksperci z branży – mówił. - Spośród tysiąca propozycji nazw, wybrana tą, która w sposób szczególny określa siłę, energię, moc, jakość i zaangażowanie największego producenta w branży paliwowej. Z drugiej strony pokazuje pozycję dominującą firmy, ale także polskie pochodzenie kapitału – dodał.

Gość wyjaśnił, że tym, czym dzisiaj konkurują stacje paliw to światy korzyści. - Świat korzyści w drodze i świat korzyści na co dzień – tłumaczył. - To jest wszystko to, co powoduje, że kierowca chce się zatrzymać na tej stacji, a nie innej. To jest bogata oferta sklepowa, gastronomiczna, sposób prowadzenia zaplecza. Dodałbym do tego bogatą ofertę programów lojalnościowych – mówił.

Reklama
Reklama

Pasieka zaznaczył, że poprzez eventy jak Verva Street Racing przybliża się markę klientowi w sposób namacalny. - On może niemalże dotknąć marki. Oceniam ten event jako najefektywniejszy sposób budowania trwałych relacji z naszymi klientami - stwierdził.

Według gościa klienci zwracają uwagę na relację pomiędzy ceną i jakością marki, która ten produkt reprezentuje. - Wszędzie tam, gdzie nie ma dysonansu pomiędzy parametrami ceny i jakości, lub jest on na korzyść klienta, to tam jest szansa na zrodzenie się i pozostanie lojalności – tłumaczył.

- Kilkanaście lat, od 2000 r., wystarczyło marce Orlen na to, żeby przetransformować swoją ofertę po to, żeby dzisiaj być liderem rynku. Dzisiaj to my wyznaczamy standardy, a kiedyś goniliśmy. Zostawiliśmy konkurencję w tyle i nieprędko, o ile w ogóle się spotkamy – podsumował Pasieka.

Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama