Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 05.10.2016 06:57 Publikacja: 04.10.2016 19:47
Foto: Bloomberg
W III kwartale PKN Orlen i Grupa Lotos zanotowały spadek marż rafineryjnych. Licząc rok do roku, zmniejszyły się one odpowiednio o 56,6 i 18,9 proc. W tym roku płocka firma mniej zarabia też na produktach petrochemicznych.
– W mojej ocenie oczyszczone ze zdarzeń jednorazowych wyniki wypracowane w III kwartale, zarówno przez Orlen, jak i Lotos, były słabsze niż rok temu, m.in. ze względu na nieprzeciętnie wysokie marże występujące wówczas na rynku. Teraz są one znacznie niższe i prawdopodobnie tak będzie już do końca roku – mówi Krzysztof Pado, analityk DM BDM. Spadek zysków w Orlenie to też rezultat przestojów w czeskich rafineriach. Zdaniem Pado IV kwartał nie będzie lepszy. W Lotosie wyniki spadną mniej niż w Orlenie, gdyż spółka kupuje obecnie gaz po kursie rynkowym, a nie taryfowym, który był stosunkowo wysoki. Poza tym zwiększono wydobycie ropy i gazu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
W tym miesiącu, po dyskusji z resortem finansów, chcemy mieć już wypracowane rozwiązanie dla ciepłownictwa. Chce...
Sektor dystrybucji energii będzie drugim co do wielkości nakładów inwestycyjnych obszarem działalności PGE Polsk...
Niemal 600 mld zł inwestycji planują polskie firmy energetyczne do 2035 r. Polska Grupa Energetyczna, chce wydać...
Obecnemu prezesowi Urzędu Regulacji Energetyki wygasła pięcioletnia kadencja w lipcu 2024 r. Mimo to Rafał Gawin...
Bartłomiej Sawicki, dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" wciąż nie ma sobie równych. Po raz kolejny zdobył...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas