Reklama

Kolejne rekordy w PKN Orlen

Koncern zanotował najwyższy w historii zysk EBITDA LIFO (współczynnik pokazujący zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją, wraz z wyceną zapasów) i najwyższą sprzedaż paliw. Pozytywny wpływ na wyniki miała m.in. skuteczna walka państwa z szarą strefą.

Aktualizacja: 26.01.2017 09:01 Publikacja: 26.01.2017 07:57

Kolejne rekordy w PKN Orlen

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Hawałej

W IV kwartale ubiegłego roku PKN Orlen zanotował 22,9 mld zł skonsolidowanych przychodów, co było wynikiem o 14 proc. lepszym od osiągniętego w tym samym czasie 2015 r. Duże wpływy to efekt zwyżki cen ropy naftowej i wolumenów sprzedaży. W tym czasie mocno wzrosła również wartość kluczowego dla spółki wskaźnika EBITDA LIFO (współczynnik pokazujący zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją, wraz z wyceną zapasów). Wyniósł on 2,7 mld zł do czego przyczynił się wzrost wolumenów sprzedaży, marż paliwowych i pozapaliwowych w detalu, odszkodowania z tytułu pożaru w Litvinovie oraz przeszacowania zapasów przy ujemnym wpływie niższych marż handlowych na produkty rafineryjne. Dzięki temu koncern zarobił na czysto ponad 2,04 mld zł, podczas gdy w IV kwartale 2015 r. poniósł 0,07 mld zł czystej straty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama