Dziś oficjalnie rozpoczął się rebranding, czyli zmiana marki, sieci stacji paliw Statoil na Circle K. W pierwszej kolejności obejmie placówki zlokalizowane w Warszawie, a w dalszej kolejności całą sieć licząca dziś w naszym kraju 352 obiektów. Prace nad zmianą marki potrwają do końca marca przyszłego roku i mają zostać tak zorganizowane, aby nie utrudniać funkcjonowania stacji paliw.
- Firma Alimentation Couche-Tard Inc., właściciel spółki Circle K Polska od 2012 r., skonsolidowała swoje detaliczne marki Statoil, Mac’s, Kangaroo Express pod jedną globalną marką Circle K. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy, a na stacjach będzie pracował ten sam zespół pomocnych pracowników - mówi cytowany w komunikacie prasowym Giedrius Bandzevičius, prezes Circle K Polska. Spółka przekonuje, że zmiana marki nie wpłynie na ofertę produktową sieci. Na stacjach nadal mają być oferowane tej samej jakości paliwa oraz produkty pozapliwowe, takie jak chociażby kawa, czy hot dogi.

W Europie marka Circle K widnieje obecnie na stacjach paliw w Norwegii, Szwecji i w Dani. W tych krajach rebranding został już zakończony. Prace związane ze zmianą marki nadal prowadzone są za to na Litwie, Łotwie i w Estonii.

Przed 1 kwietnia ubiegłego roku firma Circle K Polska funkcjonowała na naszym rynku jako Statoil Fuel & Retail Polska. Jej sieć obejmuje flagowe stacje własne, stacje segmentu ekonomicznego oraz stacje franczyzowe. Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc. jest jedną z największych na świecie firm działających w obszarze handlu detalicznego. Prowadzi działalność w Ameryce Północnej, Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie. Na świecie posiada około 12,5 sklepów typu convenience (małe obiekty zlokalizowane najczęściej w dzielnicach mieszkaniowych) i stacji paliw zatrudniających ponad 100 tys. pracowników.