Reklama

Nierealne normy paliwa w USA

Zrzeszenia producentów pojazdów w USA zwróciły się do organów nadzoru, że powinny zmienić normy zużycia paliwa przyjęte pod koniec kadencji B. Obamy, bo koszty będą olbrzymie, a same normy nie uwzględniają wpływu taniego paliwa na popyt konsumentów.

Aktualizacja: 10.10.2017 11:30 Publikacja: 10.10.2017 11:19

Nierealne normy paliwa w USA

Foto: 123RF

Producenci pojazdów chcą, by Agencja Ochrony Środowiska EPA i Krajowy Urząd Bezpieczeństwa Transportu Drogowego NHTSA oraz władze Kalifornii dokonały zmiany tych norm, a także wprowadziły większą elastyczność w systemie kredytowym tęgo programu, aby mogli go łatwiej zrealizować.

Sojusz Producentów Pojazdów AAM reprezentujący m.in. GM, Toyotę, i Volkswagena stwierdził, że EPA zaniżyła koszty technologii niezbędnych do dotrzymania nowych norm w 2025 r. Administracja Obamy zatwierdziła w 2012 r. przepisy o dwukrotnym zwiększeniu średniego zużycia paliwa przez całą flotę danego producenta do 54,5 mil na galon paliwa (mpg) w 2025 r., ale EPA zmniejszyła tę normę do 51,4 mpg z powodu rosnącej liczby furgonetek. Agencja wyjaśniła, że realna średnią wyniesie wtedy 36 mpg z powodu kredytów uzyskanych przez producentów i różnic w testowaniu wobec rzeczywistych warunków drogowych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Reklama
Reklama