Odnowioną strategię energetycznego giganta zasilą zielone obligacje

Aktualizacja strategii Polskiej Grupy Energetycznej do 2030 r. będzie kosztować 125 mld zł. To o 50 mld zł więcej od szacunków z 2020 r. Najwięcej, bo 70 mld zł, trafi na OZE, w tym 50 mld zł na morskie farmy wiatrowe. PGE ma w planach emisję zielonych obligacji. O szczegółach aktualizacji w rozmowie z „Rzeczpospolitą” mówi prezes Wojciech Dąbrowski. Kluczem mają być zielone obligacje.

Publikacja: 29.08.2023 20:18

Prezentacja aktualizacji strategii przez prezesa PGE Wojciecha Dąbrowskiego

Prezentacja aktualizacji strategii przez prezesa PGE Wojciecha Dąbrowskiego

Foto: Bartłomiej Sawicki

Zarząd Polskiej Grupy Energetycznej zatwierdził aktualizację strategii do 2030 r. Spółka chce produkować 100 proc. czystej energii dla klientów w 2040 r. Największy producent energii w Polsce, Polska Grupa Energetyczna do 2030 r. zakończy wykorzystywanie węgla do produkcji energii elektrycznej i ciepła. Przeznaczy 125 mld zł na inwestycje m.in. w morskie farmy wiatrowe, magazyny energii, budowę elektrowni jądrowej, modernizację sieci dystrybucyjnej i dekarbonizację ciepłownictwa. Do 2040 r. Grupa PGE zbuduje 12 GW mocy w odnawialnych źródłach. O szczegółach strategii mówi „Rzeczpospolitej” prezes Wojciech Dąbrowski.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Energetyka Zawodowa
PGE zdradza szczegóły strategii w ciepłownictwie. Duże inwestycje
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Energetyka Zawodowa
Rząd przyjął pakiet deregulacji. Czytelniej na rachunku i łatwiej z fotowoltaiką
Energetyka Zawodowa
Orlen notuje potężny wzrost zysku. Ponad 9 mld zł na czysto
Energetyka Zawodowa
Specjalne strefy mają dać przemysłowi niższe ceny prądu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Energetyka Zawodowa
O zyskach Unimotu zdecydowały dwa biznesy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont