Aktualizacja: 04.03.2025 22:18 Publikacja: 28.12.2022 10:45
Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman
PKP Energetyka wróci ponownie pod skrzydła państwa. O tych planach PGE wiemy od kilku miesięcy. Od 2015 r. dostawca energii na potrzeby kolei należy do amerykańskiego CVC Capital Partners. Dowiadujemy się, że do transakcji ma dojść w środę 28 grudnia br. popołudniu. Zwykle na takie uroczystości spółki zapraszają wcześniej. Tym razem jednak oficjalnego zaproszenia jeszcze nie ma, choć godzinę znamy. Dlaczego spółki jeszcze nie informują o transakcji? Na drodze może stanąć rywalizacja wewnątrz rządu. Nie wszyscy bowiem są zadowoleni w rządzie, że tę spółkę przejmuje PGE, a nie inne spółki kolejowe. Możliwe, że do transakcji może dzisiaj jeszcze nie dojść.
Współpraca Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii, Litwy, Łotwy i Estonii dotycząca realizacji projektów energetycznych powinna przyczynić się do uzyskania w regionie stabilnych dostaw prądu, w przystępnej cenie i w oparciu o odnawialne źródła.
Byli już pracownicy Rafako, którzy z ostatnim dniem lutego pożegnali zakład pracy, mają jednak nadzieje, że wrócą, jeśli tylko model stworzenia nowego podmiotu na bazie dawnego Rafako zmaterializuje się. W tym celu część pracowników podpisała specjalną listę, w której deklarują, że mogą wrócić do zakładu w Raciborzu.
Założenia Czystego Ładu Przemysłowego mają pozwolić na obniżenie cen energii i wzrost konkurencyjności przemysłu, ale zdaniem branży i ekspertów są na to niewielkie szanse.
Mam nadzieję, że to już ostatnie miesiące ingerowania w rynek energetyczny i wkrótce powrócimy do wolnych cen oraz konkurujących ze sobą firm – mówi Joanna Kępczyńska, członkini zarządu E.ON Polska ds. finansowych.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
W ramach KPO należąca do koncernu firma Energa Operator otrzymała 7,66 mld zł pożyczki na rozwój inteligentnych sieci elektroenergetycznych. Za te pieniądze możliwe będzie m.in. przyłączenie do sieci 9 GW mocy z odnawialnych źródeł.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Po słabej pierwszej połowie roku, operatorzy logistyczni zanotowali poprawę wyników w ostatnim kwartale i spodziewają się utrzymania dobrego trendu. Koniunkturę napędza spedycja morska.
Podczas rozpoczętych dzisiaj Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB w Berlinie Polska – podobnie jak rok temu – przekonuje do siebie serwując odwiedzającym przysmaki nowoczesnej kuchni opartej na tradycji.
Amerykański gigant farmaceutyczny jest jednym z pierwszych dużych koncernów, który zareagował na decyzję prezydenta USA Donalda Trumpa o nałożeniu wysokich karnych ceł na importy dóbr z Kanady, Meksyku i Chin. Prezes Pfizera nie wyklucza powrotu z produkcją leków na rodzimy rynek.
Wniesienie na pokład samolotu butelki na wodę, która nie zmieściła się w bagażu podręcznym, kosztowało pasażerkę Ryanaira więcej niż sama podróż.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas