Chodzi o budowę linii wysokiego napięcia 110 kV i 220 kV, które zastąpią przewidziane do likwidacji odcinki znajdujące się na terenie projektowanego lotniska. Ta inwestycja umożliwi zasilanie portu lotniczego w energię elektryczną.
Czytaj więcej
Premier Donald Tusk przedstawił „urealnioną” koncepcję CPK wraz z siatką szybkich kolei. Tymczasem konkurencyjny port chcą budować Węgrzy.
- Decyzja lokalizacyjna, wydana przez Wojewodę Mazowieckiego na podstawie tzw. specustawy przesyłowej, umożliwi usunięcie kolizji z napowietrznymi liniami 110 i 220 kV, będącymi własnością PGE Dystrybucja i Polskich Sieci Elektroenergetycznych (PSE). Zgodnie z projektem rozbiórkę kolidujących odcinków poprzedzi budowa nowych linii poza obszarem lotniska — tłumaczy spółka CPK.
W ramach przebudowy infrastruktury odcinka linii 110 kV powstanie nowy Główny Punkt Zasilający (GPZ) zbudowany przez PGE w ramach osobnego zadania, który będzie odpowiadał za dostawy energii elektrycznej do lotniska CPK. Będzie to jeden z kierunków zasilania dla nowego portu lotniczego.
Jakie będą kolejne kroki w budowie CPK
W kolejnym kroku spółka CPK złoży wniosek o pozwolenie na budowę dla nowych linii 110 i 220 kV wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną. Następnym krokiem będzie wniosek o pozwolenie na rozbiórkę istniejących linii.