Reklama

Przełom w polityce klimatycznej? Francja i Polska proponują zmiany w podatku CO2

Francuski rząd zaproponował złagodzenie wpływu flagowego instrumentu polityki klimatycznej, jakim jest system handlu uprawnieniami do emisji CO2 – EU ETS. Francja zaproponowała wprowadzenie tzw. korytarza cenowego, który może złagodzić wzrosty cen. O tę zmianę od kilku miesięcy zabiegało polskie Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Publikacja: 27.03.2025 21:07

Przełom w polityce klimatycznej? Francja i Polska proponują zmiany w podatku CO2

Foto: Adobe Stock

Propozycja wprowadzenia tzw. korytarza cenowego dla opłat od emisji CO2, który ma zapobiegać nagłym skokom cenowym i spekulacji, została zapowiedziana jeszcze przed posiedzeniem Rady UE 27 marca br., poświęconej środowisku. – Chcę zwrócić uwagę na potrzebę stabilności tego mechanizmu (EU ETS – red.), a w szczególności na pomysł dotyczący rezerwy uprawnień do emisji CO2 (które są lub też nieuwalnianie na rynek kreując w ten sposób ceny uprawnień do emisji CO2 – red.) – powiedziała przed rozpoczęciem Rady UE Agnès Pannier-Runacher, francuska minister transformacji energetycznej. Tę propozycję wspiera Warszawa, która od kilku miesięcy stara się zbudować koalicję państw, które wesprą korekty w polityce klimatycznej.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Co2
Donald Tusk ogłasza rewizję ETS2, ale eksperci wskazują na brak gwarancji sukcesu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Co2
Co wywalczyła Polska w sprawie ETS2? Znamy szczegóły
Co2
Premier Donald Tusk zapowiada w Brukseli rewizję ETS2
Co2
Nowy cel klimatyczny może zagrozić polskiemu PKB
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Co2
Jest projekt ustawy o cle węglowym. Tarcza dla europejskiego przemysłu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama