Reklama
Rozwiń
Reklama

Znikome zainteresowanie taryfami dynamicznymi

Taryfy dynamiczne mogłyby dać niektórym konsumentom niższe rachunki za energię, ale zainteresowanie nimi jest dotąd nikłe. Ich atrakcyjność rośnie jednak wraz z większą produkcją OZE, a ta wiosną nabiera rozpędu.

Publikacja: 03.04.2025 04:31

Słabe zainteresowanie taryfami dynamicznymi

Słabe zainteresowanie taryfami dynamicznymi

Foto: Adobe Stock

Mamy początek wiosny, ale już w środku dnia udział produkcji energii elektrycznej z OZE – najtańszego źródła energii jeśli chodzi o sam koszt produkcji – w miksie energetycznym wynosi w środku dnia blisko 60 proc. W środę 2 kwietnia w godzinach południowych, produkcja z nich – głównie z fotowoltaiki i w mniejszym stopniu z wiatru – wyniosła blisko 55 proc. miksu. W efekcie, po godz.12 ceny energii z dostawą na dzień następny wynosiły kilkanaście – kilkadziesiąt zł/MWh... poniżej zera.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ceny Energii
„Tani prąd -33%”: Prezydent zapowiada obniżkę rachunków za energię
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ceny Energii
Ceny prądu w Polsce w środku stawki UE. Niepokoi jedna liczba
Ceny Energii
Rząd chce uproszczenia rachunków za prąd
Ceny Energii
Taryfy na prąd spadną do końca roku. Gospodarstwa domowe mają ceny prądu zamrożone
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ceny Energii
Prezydent podpisał ustawę o mrożeniu cen energii i o bonie ciepłowniczym
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama