Po półrocznym okresie przygotowań i opóźnieniach związanych z pandemią Covid-19 od lipca rozpoczęto proces przenoszenia fabryki. Zakład został w całości relokowany z niemieckiego Bischweier do ukraińskiej miejscowości Równe. Z uwagi na gabaryty poszczególnych elementów oraz trasę przejazdu liczącą ponad 1 600 km dostawa trwała 4 miesiące. W tym okresie Klient korporacyjny AsstrA otrzymał ponad 1 000 zorganizowanych transportów, w tym całopojazdowych oraz ponadgabarytowych.
Zakres oferowanych usług obejmował zarówno organizację i koordynację procesu transportowego, jak i również zabezpieczenie obsługi firm dźwigowych, przygotowanie dokumentacji odpraw celnych oraz nadzór nad pracami załadunkowymi i rozładunkowymi.
„Do największych wyzwań należało opracowanie przewozu skomplikowanych elementów ponadgabarytowych. Ze względu na wymiary, ograniczenia autostradowe oraz nośność poszczególnych obiektów mostowych ładunki musiały zostać dostarczone transportem multimodalnym. W pierwszym etapie 12 elementów o szerokości 8,50 m i masie 90 ton przetransportowano do najbliższego portu w niemieckiej miejscowości Kehl nad rzeką Ren”, wspomina Przemysław Boroński, kierownik działu AsstrA Heavy Lift.
Negocjacje z zarządcami dróg w Niemczech, ustalanie ram czasowych i warunków dostawy do portu zakończyły się wydaniem zgody na przejazd w tzw. okienku czasowym trwającym 7 dni roboczych. Powodem wyznaczenia takiego terminu był remont autostrad i przebudowa węzła komunikacyjnego na wyjeździe z miejsca załadunku.