Według danych Parlamentu Europejskiego w 2019 roku aż 30% emisji dwutlenku węgla (CO2) pochodziło z transportu. W związku z celem klimatycznym UE jakim jest redukcja emisji tego gazu o 55% (w porównaniu do 1990 r.) w ciągu kolejnych 9 lat, wzrastają obciążenia dla dotychczas stosowanych paliw m.in. oleju napędowego. W związku z tym przedsiębiorcy poszukują bardziej ekologicznych i tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest LNG, czyli skroplony gaz ziemny, którego dostawcą jest DUON.

Dobre dla środowiska…

Najnowsze pojazdy napędzane gazem ziemnym zmniejszają emisję dwutlenku węgla (CO2) nawet o 30% w porównaniu do diesla. W dodatku jest to rozwiązanie przyszłościowe. Jeśli zastosować biometan pochodzący np. z odpadów rolniczych, to emisje netto mogą spaść nawet o 70%. Takie wyniki pozwolą na sprostanie kolejnym normom, które w przyszłości będą nakładane na transport, aby zmniejszyć jego negatywny wpływ na otoczenie. Zastosowania LNG pozwala, także na redukcję emisji szkodliwych dla człowieka tlenków azotu (nawet o 35%), tlenków siarki oraz pyłów zawieszonych, które obserwujemy często nad miastami w postaci smogu. Pozwala także na redukcję hałasu, ponieważ ciągniki napędzane LNG są nawet o 70% cichsze.

Wśród różnych alternatyw, LNG jest technologią sprawdzoną stosowaną z powodzeniem w energetyce, transporcie morskim i coraz częściej także drogowym. LNG zdobywa uznanie coraz większej liczby użytkowników. Świadczy o tym szybko rosnąca sieć stacji tankowania LNG, których w Europie jest już ponad 400. Ich liczba rośnie z miesiąca na miesiąc, a już teraz pozwala na swobodne poruszanie się po Starym Kontynencie. LNG to technologia przejściowa, która ma pozwolić na osiągnięcie szybkich efektów już teraz i dać czas, na wdrożenie kolejnych rozwiązań, które dopiero dopracowują naukowcy i konstruktorzy.

Warto podkreślić, że flota LNG może także ułatwić dostęp do tzw. zielonych przetargów. Coraz więcej firm, dąży do ograniczenia emisji w całym łańcuchu dostaw i poszukuje przewoźników, którzy korzystają z bardziej ekologicznym rozwiązań.

…i portfela

Wykorzystanie LNG do napędu ciągników to połączenie dbałości o środowisko z korzyściami ekonomicznymi. Miesięczne oszczędności wynikające z zasilania ciągnika LNG to ok. 1 200 – 1 400 EUR, czyli nawet o 30% mniej niż w przypadku ciągnika napędzanego dieslem. W zależności od rocznego przebiegu, destynacji, profilu tras i przewożonych tonaży, inwestycja w ciągnik LNG może zwrócić się nawet po 2 latach. W dodatku ceny LNG cechują się stabilnością i ulegają mniejszym wahaniom niż ceny diesla.

""

logistyka.rp.pl

Dodatkową opcją wartą rozważenia jest wydzierżawienie stacji do tankowania pojazdów skroplonym gazem ziemnym i jej instalacja na terenie własnej bazy transportowej. W tym modelu przewoźnik może łatwiej planować trasy, kupować paliwo po cenach hurtowych oraz dodatkowo zarabiać na jego sprzedaży innym firmom, w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze. W tym modelu firma DUON przejmuje na siebie całość kosztów, które potem rozliczane są w cenie gazu. Proces inwestycyjny trwa do 12 miesięcy. DUON oferuje ekspercką obsługę w zakresie projektowania i budowy stacji tankowania LNG oraz dopełnieniu wszelkich formalności.

Warto dodać, że obsługa stacji jest bardzo łatwa. Dzięki całodobowego telemetrycznemu monitoringowi zbiorników przez DUON, klienci mają zapewniony nieprzerwany dostęp do LNG. Liczba dostaw dostosowana jest do potrzeb konkretnego odbiorcy.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej, zadzwoń do nas pod numer (+48) 61 102 72 22 lub napisz email na info@duon.pl.

Materiał Promocyjny