Polski Instytut Transportu Drogowego (PITD) wydał poradnik z praktycznymi wskazówkami dla firm z branży TSL – transportowych i spedycyjnych.

Pierwsza część poradnika poświęcona została skutecznej budowie pozytywnego wizerunku firmy. Zasada ,,jak Cię widzą, tak Cię piszą” sprawdza się zarówno w przypadku ludzi, jak i biznesu. Zatem o dobry wizerunek warto, a nawet trzeba dbać. To podstawa do efektywnego rozwoju przedsiębiorstwa.

Pozytywny wizerunek wpływa przede wszystkim na ekspansję sprzedaży, która z kolei skutkuje wzrostem zysków oraz skuteczniejszym wprowadzeniem na rynek nowych produktów. Poza tym, przychylny odbiór marki, pozwala na zbudowanie większego zaufania wśród klientów i kontrahentów, a także wypracowanie stabilności finansowej. Odpowiednio wypracowany image firmy wpływa również na zatrudnianie wartościowej i wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Wszystkie powyższe argumenty stanowią solidny fundament do osiągnięcia pozycji lidera w branży.

– Postanowiliśmy przygotować poradnik, który posłuży zarówno początkującym przedsiębiorcom, tym obecnym na rynku już od wielu lat, ale również menedżerom, przed którymi stoją często to same lub podobne wyzwania, co przed właścicielami firm. Zagadnień związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, zarządzaniem firmą, zatrudnianiem (i zwalnianiem pracowników) jest naprawdę wiele, dlatego zdecydowaliśmy, że przyjrzymy się każdemu z osobna – mówi Marcin Wolak, prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

""

logistyka.rp.pl

Na wizerunek firmy składają się wszystkie wrażenia odczuwane przez odbiorców, na podstawie których budowane jest wyobrażenie o danej marce i jej produktach. Tworzenie wizerunku i profesjonalizację warto zacząć od opracowania logo firmy, czyli unikalnego znaku rozpoznawczego. Z poradnika PITD dowiemy się dlaczego warto posiadać profesjonalne logo i jak je stworzyć za nieduże pieniądze. Autorzy publikacji zachęcają również do udzielania się w mediach społecznościowych i stworzenia profesjonalnej strony internetowej. Wskazują na najważniejsze zasady obsługi klienta, na to jak zadbać o dobry wizerunek w trasie, na współpracę z mediami branżowymi oraz na wiele innych spraw, po wdrożeniu których firma będzie lepiej postrzegana i doceniona przez klientów.

Zapraszamy do lektury pierwszej części Niezbędnika przedsiębiorcy branży TSL, dzięki któremu będziesz w stanie – samodzielnie lub z niewielkim budżetem – zbudować profesjonalny wizerunek Twojej firmy i zdobyć rentownych klientów: https://publikacje.pitd.org.pl/poradnik

""

logistyka.rp.pl

Materiał Promocyjny