Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 18:41 Publikacja: 15.11.2023 13:57
Foto: Adobe Stock
Jak przypomina Financial Times, kraje G7, Unia Europejska i Australia w grudniu wprowadziły limit 60 dolarów za baryłkę na eksport rosyjskiej ropy drogą morską. Jednak ze względu na rosnące w tym roku światowe ceny ropy większość rosyjskiego surowca sprzedawana jest powyżej pułapu. Dlatego teraz Dania będzie kontrolować tankowce przepływające przez jej cieśniny bez wymaganego zachodniego ubezpieczenia.
Według FT rosyjska ropa transportowana przez Morze Bałtyckie, stanowi około 60 proc. całkowitego eksportu drogą morską. Dostawy są realizowane z terminalu naftowego pod St. Petersburgiem. Tankowce, aby pokonać bałtycką, trasę muszą zahaczać o duńskie wody. Jednostki nie mają zachodnich ubezpieczeń, bo te objęte są sankcjami. Posiadają jedynie ubezpieczenia wystawione przez rosyjskie firmy, co nie jest uznawane w Unii.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Unia Europejska, wbrew zapowiedziom, nie przedstawi w środę 19. pakietu sankcji antyrosyjskich. Publikacja zosta...
Rosjanie wciąż gaszą pożar w Ufie w jednej z największych rafinerii Rosji. Zakład przerwał pracę. Potężny ogień...
Wielka Brytania nałożyła nowe sankcje na 70 tankowców rosyjskiej floty cieni, a Japonia i Nowa Zelandia opuściły...
Dzisiejszy atak dronów na północno-zachodni rosyjski port Primorsk spowodował pożar jednego z zakotwiczonych tan...
W obliczu nowych sankcji rafinerie w Indiach zmieniają taktykę. Chcą jeszcze taniej kupować rosyjską ropę. Domag...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas