Chociaż sam Orlen Lietuva nie komentuje transportu tego ładunku i nie ujawnia informacji, co dokładnie zakupił dla rafinerii w Możejkach, to według portalu Delfi będzie jest o największy ładunek w historii Litwy, jaki kiedykolwiek przewieziono przez jej terytorium.
Naczepa o 88 osiach
Masa ładunku, który portal nazywa „reaktorem na potrzeby modernizacji rafinerii” wynosi 1800 ton, a całej konstrukcji - 2500 ton, długość pojazdu - 95 metrów, szerokość - 6,5 metra. Wysokość wyniesie 10,5 metra (niczym 3 piętrowy budynek). Pojazd, który będzie wiózł urządzenie, ma mieć 88 osi.
Czytaj więcej
Odpisy aktualizacyjne majątku należącego do spółki matki i AB Orlen Lietuva spowodują obniżenie wyniku z działalności operacyjnej grupy w I półroczu o około 2,8 mld zł.
Trasa przejazdu liczy 145,2 km i będzie przebiegać przez regiony Kłajpedy, Szkudy, Kretyngi i Możejek. Maksymalna prędkość przemieszczania się ładunku wyniesie 5 km/h, a średnia prędkość - 3 km/h.
Redakcja Delfi skontaktowała się z Litewskim Zarządem Dróg (LAKD). Kierownik działu współpracy z zagranicą i komunikacji Egle Nemanite zapewniła, że firma zajmująca się organizacją przewozu ładunków prowadzi obecnie prace na drogach, którymi będzie przejeżdżać ładunek.