Reklama
Rozwiń
Reklama

Pekin gra rosyjskim gazem. Niezwykły warunek postawiony Gazpromowi

Władze Chin bez skrupułów wykorzystują upadek znaczenia Gazpromu i próby szukania nowych rynków dla eksportu rosyjskiego gazu. Aby drugi gazociąg z Rosji do Chin mógł powstać, stawiają wyjątkowy warunek: cena dla Chin ma być taka, jak dla Rosjan.

Publikacja: 03.06.2024 11:09

Władze Chin bez skrupułów wykorzystują upadek znaczenia Gazpromu

Władze Chin bez skrupułów wykorzystują upadek znaczenia Gazpromu

Foto: Bloomberg

Głównym tematem negocjacji podczas wizyty Putina w Pekinie w dniach 16–17 maja była budowa gazociągu Siła Syberii-2, poinformował „Financial Times”. Gazeta podkreśla, że dyskusja na temat budowy drugiego gazociągu z Rosji do Chin toczy się od dawna, a Kreml nie jest zadowolony z ceny, którą gotowy jest za rosyjski gaz płacić Pekin.

Negocjacje w sprawie budowy Siły Syberii-2. Wszystkie asy w rękawie Pekinu?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Paliwa
Bułgarski prezydent zawetował nacjonalizację rafinerii Łukoilu. To symboliczny gest
Paliwa
Ukraina uderza w energetykę Krymu. Tomahawki bliżej Kijowa
Paliwa
Wiadomo, kto kupi zagraniczny majątek Łukoilu. Pozostanie wśród swoich
Paliwa
Jest decyzja władz Orlenu. Chodzi o Daniela Obajtka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Paliwa
Orlen chce naprawienia szkód przez Daniela Obajtka i Michała Roga
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama