Unimot Paliwa, firma kontrolowana przez giełdowy Unimot, podpisała z HES Wilhelmshaven Tank Terminal umowę na przeładunek i magazynowane około 8 tys. ton gazu LPG. Kontrakt ma obowiązywać od 1 października tego roku. Zawarto go na 48 miesięcy z możliwością przedłużenia na kolejne 24 miesiące. Pojemności magazynowe wynajęto w Wilhelmshaven, porcie znajdującym się na północny-zachód od Bremy. Wartość umowy w pierwszym okresie jej obowiązywania jest szacowana przez Unimot na 120 mln zł.
Czytaj więcej
Spośród krajów UE embargo na rosyjski autogaz najmocniej uderzy w polski rynek. Dlatego też importerzy domagają się wprowadzania okresu przejściowego i nowych inwestycji.
Alternatywa dla dostaw LPG z Rosji
Giełdowa spółka zauważa, że w niedawno ogłoszonej strategii na lata 2024-2028 jako pierwszy cel dla biznesu LPG wskazano zabezpieczenie dostaw tego paliwa, poprzez budowę nowego kanału logistycznego umożliwiającego zakupy z alternatywnych kierunków. Tym samym zawarta umowa jest dowodem na konsekwentną realizację wyznaczonego zadania.
„Wynajęcie terminala w niemieckim Wilhelmshaven pozwala nam przygotować się na czas obowiązywania sankcji na rosyjskie LPG, które wejdą w życie już w grudniu tego roku. Port sąsiadujący z terminalem może przyjąć gazowce o dwukrotnie większej pojemności niż nasze polskie porty, ponadto wynajęty terminal posiada pełną infrastrukturę, by transportować produkt bezpośrednio drogą kolejową do Polski” - mówi cytowany w komunikacie prasowym Robert Brzozowski, wiceprezes ds. handlowych Unimotu.
Czytaj więcej
Dostawy realizuje autocysternami w portach w Gdańsku i Gdyni. Z kolei w II połowie kwietnia zamierza rozszerzyć zakres świadczonych usług o porty w Szczecinie, Świnoujściu i Policach.