UOKiK zbada, czy nie doszło do zmowy cenowej na rynku paliw

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie kształtowania się cen na rynku paliwowym. Postępowanie może potrwać nawet kilkanaście tygodni.

Publikacja: 05.01.2023 13:15

UOKiK zbada, czy nie doszło do zmowy cenowej na rynku paliw

Foto: energia.rp.pl

Jak poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny, rynek paliwowy znajduje się w ciągłym monitoringu. „Wszczęliśmy postępowanie wyjaśniające. Chcemy tę sytuację wyjaśnić, przenalizować. Przyglądamy się tej sprawie” - powiedział na konferencji Chróstny.

Postępowanie jest obecnie toczone w sprawie, a nie przeciwko komuś. UOKiK chce wyjaśnić, czy pomiędzy przedsiębiorcami na tym rynku nie dochodzi do koordynacji pewnych działań o charakterze cenowym i czy nie dochodzi do nadużywania pozycji dominującej. Nie dał jednak nadziei na szybkie zakończenie sprawy. Postępowanie to może potrwać kilkanaście tygodni. UOKIK występuje o dane do podmiotów działających na tym rynku obejmujące okres ostatniego półrocza. „Wystąpiliśmy do podmiotów mających największe udziały w rynku, później zwrócimy się do podmiotów mniejszych” - powiedział Chróstny. Pytania trafiły m.in. do PKN Orlen.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Paliwa
Różne wizje rozwoju rynku paliw alternatywnych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Paliwa
Prokuratura stawia zarzuty i chce aresztowania byłego prezesa Orlen Trading System
Paliwa
Nieprawidłowości w Orlenie spowodowały miliardowe straty
Paliwa
Daniel Obajtek: Dzisiejszy Orlen bardziej łupi Polaków. Paliwo powinno kosztować ok. 5,40-5,50 zł
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Paliwa
Unimot liczy na poprawę w paliwach płynnych
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni