Polska spółka elektryfikuje transport autobusowy w duńskim Aarhus

Ekoenergetyka Polska dostarczy infrastrukturę ładowania dla autobusów elektrycznych w Aarhus – drugim pod względem wielkości mieście w Danii. Spółka z Zielonej Góry wygrała przetarg organizowany przez lokalnego operatora transportu autobusowego Busselskabet Aarhus Sporveje (BAS). Aarhus jest jednym z sześciu duńskich miasta, które od przyszłego roku będą uzupełniały tabor miejskich autobusów wyłącznie o pojazdy z napędem elektrycznym.

Ekoenergetyka dostarczy duńskiemu operatorowi 15 stacjonarnych dwuwyjściowych stacji ładowania o mocy 150 kW. Staną one w dwóch miejskich zajezdniach autobusowych. Każda ze stacji zaprojektowanych w nowym designie narzuconym przez BAS będzie mogła ładować jednocześnie dwa autobusy z mocą 75 kW. Kontrakt z Duńczykami wart jest 2,8 mln zł netto. Ma być zrealizowany do końca kwietnia 2021 roku. Umowa zawiera także opcję, w ramach której BAS może podwoić zamówienie. Do 2030 roku Aarhus chce być neutralne pod względem emisji CO2.

Autobus elektryczny odjeżdża po ładowaniu

Według Macieja Wojeńskiego, prezesa Ekoenergetyka – Sales, odpowiedzialnej za sprzedaż stacji ładowania na rynku krajowym i europejskim, wygrany w Danii przetarg ma potwierdzać wysokie kompetencje spółki w rozwiązaniach dla branży elektromobilności. Dania jest już piętnastym europejskim rynkiem, w którym obecna jest Ekoenergetyka. Zarazem jest to rynek, który mocno przyspiesza działania dla rozwoju elektrycznego transportu miejskiego.

Według branżowego serwisu Infobus, Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg podpisały umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Spośród wszystkich 3330 autobusów miejskich w Dani, około 800 jeździ właśnie w tych sześciu miastach. Jak zadeklarował duński minister transportu Benny Engelbrecht, staną się one „siłą napędową transformacji transportu publicznego”. W trakcie wycofywania miejskich autobusów z silnikiem diesla jest już Kopenhaga, która w marcu ogłosiła, że odebrała pierwsze autobusy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Ładowanie autobusu w Hanowerze

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sukcesywna transformacja

Konflikt interesów między elektrowniami węglowymi a odnawialnymi źródłami energii jest pozorny. Efektywna transformacja potrzebuje ...

Zapasy rosną; OPEC rozmawia, a ropa w USA powiększa spadki

Ceny ropy naftowej na giełdzie paliw w Nowym Jorku powiększają spadki. Zapasy surowca w ...

Naukowa analiza potwierdza: uchwała antysmogowa dla Krakowa przynosi efekty!

Prof. Piotr Kleczkowski i mgr inż. Katarzyna Kotarba z Akademii Górniczo-Hutniczej sprawdzili, czy krakowska ...

Dziewięciu przeciw Nord Stream-2

Pod nowym listem do przewodniczącego Komisji Europejskiej podpisało się dziewięć krajów przeciwnych rozbudowie Gazociągu ...

Powraca widmo letnich niedoborów mocy w energetyce

Miesiące wakacyjne to okres wytężonych wysiłków, by nie zabrakło prądu. Mają nas uratować dobrowolne ...

ME: Potencjał OZE na Bałtyku to 14 GW

Ministerstwo Energii chce szybko rozpocząć debatę publiczną o rozwoju energetyki morskiej na Bałtyku i ...