Tauron oszczędzi 1,3 mld zł do 2018 r.

Tauron przyjął program poprawy efektywności w grupie na lata 2016-2018. Zakłada on między innymi cięcie kosztów łącznie na poziomie około 1,3 mld zł.

Aktualizacja: 09.03.2016 09:34 Publikacja: 09.03.2016 09:05

Tauron oszczędzi 1,3 mld zł do 2018 r.

Foto: Bloomberg

Będzie to już trzecia inicjatywa tego typu. Poprzednie, prowadzone w latach 2010-2015, przyniosły łącznie 2,3 mld zł oszczędności. Dalsze cięcie kosztów jest konieczne ze względu na sytuację rynkową. i konieczność utrzymania stabilnej sytuacji finansowej grupy.

Wśród czynników rynkowych i regulacyjnych, które negatywnie wpływają na sytuacje całego sektora energetycznego, jak i poszczególnych spółek Tauron wymienia między innymi zaostrzającą się unijną politykę klimatyczną i związane z tym rosnące obowiązki zakupu uprawnień do emisji CO2 oraz odwrót od węgla na rzecz źródeł odnawialnych. Grupa zwraca też uwagę na spadek cen węgla kamiennego, skutkujący co prawda zmniejszeniem kosztów wytwarzania energii, ale również spadkiem marż na sprzedaży węgla poza grupę. Kolejny czynnik wymieniany przez Tauron to spadek cen energii elektrycznej - brak pokrycia wszystkich kosztów u wytwórców oraz zwiększona konkurencja wśród sprzedawców. Grupa zwraca też uwagę na zmianę zasad wynagradzania w obszarze dystrybucji i wprowadzenie przez URE modelu jakościowego, a także zmianę strategii europejskich grup energetycznych, które wycofują się z działalności w części aktywów wytwórczych.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Energetyka
Jak dostać dofinansowanie do fotowoltaiki? W tych programach nabór wniosków trwa
Energetyka
Co trzecia gmina chce uczestniczyć w programie „Czyste Powietrze”
Energetyka
Polska znów więcej eksportuje prądu niż importuje. W wietrze duży spadek produkcji
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku