Reklama

Pożegnanie znanych marek

Statoil zniknie z szyldów polskich stacji paliw. Podobny los może czekać obiekty sieci Łukoil. Bliska powoli ustępuje pola logo Orlenu.

Publikacja: 25.04.2016 21:00

Pożegnanie znanych marek

Foto: Bloomberg

Od połowy 2017 r. w Polsce zaczną znikać stacje paliw z logo Statoil. W ich miejsce pojawią się obiekty z nazwą Circle K. To efekt transakcji dokonanej w 2012 r., w wyniku której kanadyjski Alimentation Couche-Tard (ACT) przejął za 15,9 mld koron norweskich Statoil Fuel & Retail, firmę należącą do Statoilu.

– Aktualnie pracujemy nad szczegółami dotyczącymi zakresu potencjalnych prac w oparciu o korporacyjne wytyczne i standardy. Po zakończeniu tej fazy projektu będziemy mogli wypowiedzieć się bardziej szczegółowo na temat harmonogramu prac i kosztów z tym związanych – informuje „Rz" Krystyna Antoniewicz-Sas z dział komunikacji Circle K Polska. Dotychczasowe doświadczenia firmy pokazują, że miesięcznie rebranding może dotyczyć ok. 25 stacji paliw. Tym samym cały proces może potrwać do połowy 2018 r. Obejmie on wszystkie 357 stacji działających w Polsce pod markę Statoil. Antoniewicz-Sas zapewnia, że wraz ze zmianą marki nie zmienią się ani pracownicy firmy, ani same stacje paliw, ani kultura firmy zorientowana na klienta. – Nie należy porównywać tej sytuacji z wejściem na rynek zupełnie nowego gracza, gdyż to wszystko, co udało nam się osiągnąć przez prawie 25 lat obecności w Polsce, i to, jak jesteśmy postrzegani przez polskich klientów, nie zniknie z chwilą wymiany logo Statoil na Circle K – przekonuje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Energetyka
Strategie spółek pozwolą zarobić, ale nie wszędzie
Energetyka
Rząd znów szuka prezesa URE. Jest cicha faworytka
Energetyka
Dziennikarz "Parkietu" i "Rzeczpospolitej" znów najlepszy
Energetyka
Rozmowy ZE PAK z bankami z szansą na finał. Nadzieje inwestorów rosną
Reklama
Reklama