Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.06.2025 19:57 Publikacja: 27.02.2023 13:20
Foto: materiały prasowe
Jak powiedział prezes Bogdanki podczas konferencji górniczej „Szkoły Eksploatacji Podziemnej”, w spółce rozpoczęto prace nad aktualizacją strategii. „Myślę, że do połowy roku prace powinny być sfinalizowane. Aktualizacja będzie uwzględniać prace nad zmianami w Polityce Energetycznej Polski do 2040 r., powstanie Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Energetycznego (do której Bogdanka nie będzie należeć – red.), dyrektywę metanową. Chcemy zmitygować ryzyka” – powiedział.
Wskazał, że aktualizacja strategii ma dążyć do dywersyfikacji źródeł przychodów. „To przełoży się nie tylko na postrzeganie naszej firmy z perspektywy kopalni i roku 2049 (koniec wydobycia węgla w Polsce – red.). Chcemy dywersyfikować źródła przychodów, aby utrzymać siłę nabywczą regionu. Najważniejsza jest efektywność kosztowa węgla energetycznego. Chcemy jednak szukać innych źródeł przychodów w kontekście poszukiwania innych surowców, które są potrzebne do zielonej transformacji. Nie ma OZE bez górnictwa metali ziem rzadkich. Chcemy rozpoznać ten obszar także w kontekście naszej strategii.” – powiedział prezes Bogdanki. Wskazał, że spółka chce wzmocnić także swoją trzecią nogę, a więc produkcję energii z OZE. „Chcemy przekształcić kopalnie w koncern, który będzie generował przychody nie tylko z wydobycia węgla kamiennego” – zakończył Wyligała.
Przez pierwsze pięć miesięcy tego roku Polska ponownie więcej eksportowała energii elektrycznej niż importowała.
Węglowy gigant zamknął pierwszy kwartał 2025 r. notując stratę netto w wysokości aż 1,36 mld zł. Rok wcześniej t...
PGE miała dawno niewidziany zysk z energetyki węglowej. Ale władze spółki radzą za bardzo nie przywiązywać się d...
Bogdanka liczy, że w kolejnych latach zwiększy udział w rynku węgla w ślad za spadającym wydobyciem w śląskich k...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Na polskim rynku węgla kamiennego wydaje się, że nie widać światła w tunelu, a co gorsza, nie widać nawet samego...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas