UOKiK zbadał składy węgla. Znamy szczegóły kontroli

Ponad 3,8 tys. składów węglowych zostało skontrolowanych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięcej nieprawidłowości dotyczyło wpisów na portal cieplo.gov.pl, gdzie składy mają umieszczać jak najbardziej aktualne ceny oferowanego węgla. UOKiK skierował 100 zawiadomień do urzędów celno-skarbowych. To stanowi niecałe 3 proc. ogólnej liczby przeprowadzonej kontroli.

Publikacja: 17.02.2023 22:40

UOKiK zbadał składy węgla. Znamy szczegóły kontroli

Foto: Adobe Stock

Od lipca ub. roku prezes UOKiK prowadzi postępowanie wyjaśniające dotyczące sytuacji na rynku węgla. W ramach badania, które UOKiK zintensyfikował w listopadzie ub. roku, inspektorzy skontrolowali blisko 3,9 tys. składów węgla. Od 10.11.2022 do 31.12.2022 r. Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrole w 3856 punktach sprzedaży węgla. Punktów sprzedaży węgla jest w Polsce 5-6 tys., a często jedna firma ma po kilka punktów sprzedaży surowca. Zakres zlecenia kontroli Inspekcji Handlowej to m.in. wystawianie, przekazywanie i przechowywanie oświadczenia o kraju pochodzenia węgla, uwidocznienie ceny i realizacja obowiązku zgłoszenia się i aktualizowania danych na portalu cieplo.gov.pl. „Rzeczpospolita” dotarła do wstępnych wniosków z przeprowadzonego badania. Co do zasady, za ew. stwierdzoną zmowę cenową lub podział rynku grozi kara do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy za każdą z praktyk oraz do 2 mln zł na osoby zarządzające firmą, które są bezpośrednio odpowiedzialne za niedozwolone ustalenia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Węgiel
Węgiel broni się przed utratą prymatu
Węgiel
JSW z miliardem strat. Niepokoi zwłaszcza jedna liczba
Węgiel
Usługi bilansowania za wydzielenie węgla?
Węgiel
Bogdanka liczy, że kopalnie na Śląsku zamkną się szybciej? Spółka wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Węgiel
Czarne wizje dla „czarnego złota” w Polsce