Moda może być zrównoważona: LPP

Jedna z największych i najbardziej dynamicznych firm odzieżowych w Europie Środkowo-Wschodniej chce się stać jednym z najbardziej zielonych graczy na rynku mody. Dzięki nowej strategii zrównoważonego rozwoju „For People For Our Planet” LPP zamierza do 2025 r. obniżyć o 15 proc. emisję gazów cieplarnianych. Punktem odniesienia jest poziom emisji z 2019 r., gdy firma obliczyła swój ślad węglowy, biorąc pod uwagę cały cykl życia jej produktów – od surowca, aż po utylizację ubrań, wraz z uwzględnieniem emisji wynikającej z prania czy prasowania. Dało to średnio 5,68 kg na sztukę odzieży.

Publikacja: 26.11.2020 19:00

LPP zapowiada, że w przyszłym roku już co czwarte z jej ubrań będzie sygnowane zieloną metką Eco Aware, zaś w 2025 r. co drugi produkt flagowej marki Reserved ma być sprzedawany z Eco Aware. Firma oznacza nią kolekcje przygotowywane z materiałów przyjaznych środowisku, m.in. z tkanin wytwarzanych na bazie celulozy drzewnej – z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

By zmniejszyć ilość odpadów i zużycie zasobów naturalnych w swoich zielonych kolekcjach LPP wykorzystuje materiały z recyklingu, w tym m.in. poliester uzyskany z przetworzonych butelek PET wyłowionych z oceanów.

Spółka, która już wyeliminowała ze swoich kolekcji moher, w nowej strategii zrównoważonego rozwoju zakłada, że do 2021 r. surowce z certyfikowanych farm będą już w 100 proc. jej produktów.

Firma dba o ekologiczną świadomość dostawców; w 2019 r. już sześć fabryk w Azji realizowało zamówienia LPP zgodnie z opracowanym przez firmę standardem Eco Aware Production, zakładającym współpracę z zakładami, które ograniczają zużycie wody, energii i substancji chemicznych.

Do 2025 r. LPP chce całkiem wyeliminować jednorazowy plastik – nie tylko z opakowań, ale nawet z zawieszek cenowych w sklepach. Już teraz w sprzedaży online pod marką Reserved i Mohito firma wykorzystuje paczki wykonane wyłącznie z makulatury. Stawia też na zieloną energię; tam, gdzie ma możliwość wyboru dostawcy, ponad 25 proc. energii zużywanej przez jej sklepy pochodzi z OZE, zaś w 2021 r. serwery i sklepy internetowe LPP będą zasilane wyłącznie z tego źródła.

LPP zapowiada, że w przyszłym roku już co czwarte z jej ubrań będzie sygnowane zieloną metką Eco Aware, zaś w 2025 r. co drugi produkt flagowej marki Reserved ma być sprzedawany z Eco Aware. Firma oznacza nią kolekcje przygotowywane z materiałów przyjaznych środowisku, m.in. z tkanin wytwarzanych na bazie celulozy drzewnej – z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.

By zmniejszyć ilość odpadów i zużycie zasobów naturalnych w swoich zielonych kolekcjach LPP wykorzystuje materiały z recyklingu, w tym m.in. poliester uzyskany z przetworzonych butelek PET wyłowionych z oceanów.

Walka o klimat
Mieszkańcy mogą zobaczyć, że smog otacza nie tylko sąsiadów
Walka o klimat
Biznes czeka energetyczna rewolucja
Walka o klimat
Firmy przed odpadową rewolucją
Walka o klimat
Przywracanie miastom zieleni to nie tylko frajda dla oczu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Walka o klimat
Ceny będą niższe, jeżeli konsumenci odpowiednio posegregują odpady