LPP zapowiada, że w przyszłym roku już co czwarte z jej ubrań będzie sygnowane zieloną metką Eco Aware, zaś w 2025 r. co drugi produkt flagowej marki Reserved ma być sprzedawany z Eco Aware. Firma oznacza nią kolekcje przygotowywane z materiałów przyjaznych środowisku, m.in. z tkanin wytwarzanych na bazie celulozy drzewnej – z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony.
By zmniejszyć ilość odpadów i zużycie zasobów naturalnych w swoich zielonych kolekcjach LPP wykorzystuje materiały z recyklingu, w tym m.in. poliester uzyskany z przetworzonych butelek PET wyłowionych z oceanów.
Spółka, która już wyeliminowała ze swoich kolekcji moher, w nowej strategii zrównoważonego rozwoju zakłada, że do 2021 r. surowce z certyfikowanych farm będą już w 100 proc. jej produktów.
Firma dba o ekologiczną świadomość dostawców; w 2019 r. już sześć fabryk w Azji realizowało zamówienia LPP zgodnie z opracowanym przez firmę standardem Eco Aware Production, zakładającym współpracę z zakładami, które ograniczają zużycie wody, energii i substancji chemicznych.
Do 2025 r. LPP chce całkiem wyeliminować jednorazowy plastik – nie tylko z opakowań, ale nawet z zawieszek cenowych w sklepach. Już teraz w sprzedaży online pod marką Reserved i Mohito firma wykorzystuje paczki wykonane wyłącznie z makulatury. Stawia też na zieloną energię; tam, gdzie ma możliwość wyboru dostawcy, ponad 25 proc. energii zużywanej przez jej sklepy pochodzi z OZE, zaś w 2021 r. serwery i sklepy internetowe LPP będą zasilane wyłącznie z tego źródła.