Reaktywacja CPN i Petrochemii Płock

Do końca tego tygodnia PKN Orlen chce uruchomić dwie stacje paliw pod historycznymi szyldami. Nowe obiekty pojawia się w Warszawie i niedaleko Płocka.

PKN Orlen zamierza otworzyć dwie stacje paliw pod logo CPN i Petrochemia Płock. W ten sposób zamierza uczcić 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów. W reaktywacji dostrzega również potencjał biznesowy i marketingowy. – Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek – mówi cytowany w komunikacie prasowym Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy, PKN Orlen.

Dodaje, że logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. – Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji – twierdzi Stefaniak.

Nowe obiekty powstaną na warszawskiej Pradze i w Bodzanowie koło Płocka. Pierwszy będzie działał pod szyldem CPN, a drugi jako Petrochemia Płock. Rebranding obu obiektów powinien zakończyć się do końca tego tygodnia. Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji.

CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych została założona 3 grudnia 1945 r. W szczytowym okresie firma dysponowała przeszło 1,4 tys. stacji i flotą prawie 0,6 tys. autocystern. Kultowe logo to zestawienie pomarańczowych trzech liter, z których forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego. Obecnie PKN Orlen zarządza siecią blisko 2,8 tys. stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie.

Z kolei Petrochemia Płock powstała w grudniu 1959 r. Do 1993 r. funkcjonowała jako Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne. Po zmianie nazwy charakterystycznym znakiem firmowym przedsiębiorstwa była stylizowana retorta, naczynie chemiczne z wpisaną w nie literą „P” wywodząca się od słowa petrochemia lub jak uważają inni od nazwy miasta Płock. Potocznie logo nazywane było „Petką”. Od początku swojego istnienia występowało najczęściej w biało-niebieskiej kolorystyce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ropa z łupków ma przyszłość

Tak uważa prezes największego koncernu naftowego świata – rosyjskiego Rosneft. Igor Sieczin wystąpił podczas ...

Rosnieft pobił Gazprom

Rosnieft jest najwięcej wartą rosyjska spółka. Pobił Gazprom, który od lat był liderem. Kapitalizacja ...

Jutro Polska może dostać słony rachunek za smog

Przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej rozstrzygnie się w czwartek (22 lutego) czy nasz kraj ...

Jak wykorzystać boom na energetykę słoneczną

Polska gospodarka mogłaby skorzystać na nakręcającej się koniunkturze na rynku paneli słonecznych. Warunkiem jest ...

Łupki dały nam niezależność

Poważnie rozważamy zainwestowanie w produkcję energii z OZE również w Polsce – mówi prezes ...

Prześlemy gaz z Norwegii do Polski

Jeżeli pojawi się możliwość transportu błękitnego paliwa z naszych złóż, to jak najbardziej chcielibyśmy ...