Reaktywacja CPN i Petrochemii Płock

Do końca tego tygodnia PKN Orlen chce uruchomić dwie stacje paliw pod historycznymi szyldami. Nowe obiekty pojawia się w Warszawie i niedaleko Płocka.

PKN Orlen zamierza otworzyć dwie stacje paliw pod logo CPN i Petrochemia Płock. W ten sposób zamierza uczcić 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów. W reaktywacji dostrzega również potencjał biznesowy i marketingowy. – Mimo, że jesteśmy nowoczesnym koncernem, pamiętamy o historii naszej firmy. Jej ważnym rozdziałem jest CPN, jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek – mówi cytowany w komunikacie prasowym Marcin Stefaniak, dyrektor biura promocji i reklamy, PKN Orlen.

Dodaje, że logotyp CPN należy do klasyki polskiego wzornictwa i jest unikatowym dziełem sztuki. Jest on eksponowany m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie. – Wiemy też, że marka wciąż żyje w świadomości Polaków, którzy traktują ją z dużym sentymentem. Reaktywując markę chcemy naszym klientom dać okazję do tego, by mogli bezpośrednio obcować z dziedzictwem nierozerwalnie związanym z historią Polski i rodzimej motoryzacji – twierdzi Stefaniak.

Nowe obiekty powstaną na warszawskiej Pradze i w Bodzanowie koło Płocka. Pierwszy będzie działał pod szyldem CPN, a drugi jako Petrochemia Płock. Rebranding obu obiektów powinien zakończyć się do końca tego tygodnia. Charakterystyczne logotypy marek CPN i Petrochemii Płock pojawią się m.in. na dystrybutorach, pylonach z cenami oraz na budynku obu stacji.

CPN, czyli Centrala Produktów Naftowych została założona 3 grudnia 1945 r. W szczytowym okresie firma dysponowała przeszło 1,4 tys. stacji i flotą prawie 0,6 tys. autocystern. Kultowe logo to zestawienie pomarańczowych trzech liter, z których forma nawiązywać miała do kształtu dystrybutora paliwowego. Obecnie PKN Orlen zarządza siecią blisko 2,8 tys. stacji paliw w Polsce, Czechach, Niemczech i na Litwie.

Z kolei Petrochemia Płock powstała w grudniu 1959 r. Do 1993 r. funkcjonowała jako Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne. Po zmianie nazwy charakterystycznym znakiem firmowym przedsiębiorstwa była stylizowana retorta, naczynie chemiczne z wpisaną w nie literą „P” wywodząca się od słowa petrochemia lub jak uważają inni od nazwy miasta Płock. Potocznie logo nazywane było „Petką”. Od początku swojego istnienia występowało najczęściej w biało-niebieskiej kolorystyce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PKN Orlen rozszerzy działalność, m.in. o kosmetyki

Koncern chce prowadzić hurtową sprzedaż m.in. artykułów spożywczych, odzieży i kosmetyków. To efekt planowanej ...

Adamów na sprzedaż, węgiel brunatny w odwrocie

W ramach przeglądu opcji strategicznych rozważana jest sprzedaż aktywów związanych z kopalnią i elektrownią ...

Famur i Kopex razem dla Tauronu

Konsorcjum, w którego skład wchodzą oba podmioty, zawarło ze spółką Nowe Brzeszcze z grupy ...

Fotowoltaice nie zaświeci słońce

Okres zwrotu zamontowanej na dachu instalacji do produkcji energii będzie dłuższy niż jej żywotność ...

Nord Stream-2 nie podzieli losu South Stream

Nowe regulacje dyrektywy gazowej wejdą w życie przed ukończeniem dwóch nowych nitek gazociągu na ...

Mamy reputację firmy odpowiedzialnej

Górnicy z kopalni Janina mogą być spokojni – mówi Marek Wadowski, wiceprezes TAURON Polska Energia ...