Aktualizacja: 22.09.2023 06:54 Publikacja: 22.09.2023 03:00
Foto: Bloomberg
Rosnący popyt świata na elektryczne auta i OZE przekształca kobalt i lit w „nową ropę”. Zapotrzebowanie rośnie proporcjonalnie do wzrostu popytu na elektryki. Kluczowy dla tego typu transportu jest akumulator. A ten składa się z elementów z niklu, kobaltu, aluminium i litu.
Dziś nie ma problemów z niklem i aluminium. Problemem jest lit i kobalt – metale, których złoża znajdują się w krajach niestabilnych politycznie. W dostawach kobaltu dominuje dziś Demokratyczna Republika Konga – jeden z najbiedniejszych i najbardziej niebezpiecznych krajów świata. W 2022 r. z DRK na globalny rynek trafiło 111,3 tys. ton kobaltu. Media donosiły od dawna, że masowo wykorzystuje się tam w górnictwie niewolniczą pracę dzieci.
Orlen zamierza mocniej zainwestować w złoża gazu i ropy w Norwegii. Spółka przygotowuje pięć kontraktów i pięć n...
Państwowy koncern paliwowy Rosnieft został właścicielem największego w Rosji złoża metali ziem rzadkich. Wcześni...
W odpowiedzi na zaporowe cła USA Chiny najpierw zatrzymały swój eksport metali ziem rzadkich, w którym są niemal...
Unia Europejska nie zamierza wznowić importu rosyjskich surowców energetycznych, nawet jeśli zostanie osiągnięte...
Rada nadzorcza powierzyła Andrzejowi Skolmowskiemu funkcję pełniącego obowiązki prezesa. Jego celem jest kontynu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas