Orlen Lietuva i LG Cargo – spółka-córka litewskich kolei państwowych Lietuvos gelezinkeliai przedłużyły do 2028 r porozumienie o współpracy. Umowę podpisali w poniedziałek dyrektorzy generalni obu firm – Michał Rudnicki i Egidijus Lazauskas, informuje agencja BNS.
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen w prasowym komunikacie podkreślił, że koncern jest w przededniu dużych inwestycji w modernizację rafinerii w Możejkach. Mają one zapewnić najwyższą jakość produktów rafinerii i utrzymać konkurencyjność. „W tym kontekście podpisana przez spółkę Orlen Lietuva i spółkę Koleje Litewskie umowa o dalszej współpracy jest bardzo ważna i świadczy o coraz lepszych relacjach, co korzystnie wpływa na biznes obu stron” – dodał Obajtek.

""

Orlen kolej

energia.rp.pl

Orlen Lietuva jest jednym z największych klientów Lietuvos gelezinkeliai. W ciągu roku spółka przewozi około 9 milionów ton produktów wytworzonych przez możejską rafinerię. Zanim do tego doszło strony długo nie mogły się porozumieć, co do warunków i taryf przewozowych. W czerwcu 2017 r w końcu podpisano porozumienie o taryfach na przewozy towarowe.
Mantas Bartuszka – dyrektor generalny Lietuvos gelezinkeliai, podkreśla teraz, że bardzo ceni partnerstwo strategiczne z Orlenem. – Codziennie dążymy do zapewnienia usług przewozowych na najwyższym poziomie, między innymi dlatego po raz otworzyliśmy trasę przewozową produktów ropopochodnych do Polski. Kończymy również odbudowę odcinka kolejowego z Możejek do Renge na Łotwie. To ostatnie pozwoli szybciej dostarczać produkty litewskiej rafinerii na rynki pozostałych republik – Łotwy i Estonii.