Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.09.2025 06:39 Publikacja: 27.01.2023 21:15
Foto: Adobe Stock
Zakaz dostaw drogą morską rosyjskiej ropy do UE wszedł w życie 5 grudnia. Od tego czasu europejskie tankowce odbyły setki rejsów z rosyjską ropą, z czego co najmniej sto do europejskich portów, w tym do Polski. Portal Investigate Europe (IE) pisze o tym w artykule „Europa nadal finansuje rosyjską wojnę na Ukrainie z lukratywnego handlu paliwami kopalnymi”.
Dziennikarze ustalili, że większość tankowców z rosyjską ropą jest własnością greckich przewoźników. Zaobserwowano również łamanie sankcji przez jednostki z Niemiec, Monako, Cypru, Danii, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Większość rejsów była ubezpieczona przez europejskie towarzystwa ubezpieczeniowe. Prawie wszystkie to firmy z Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji i Luksemburga.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Rosjanie wciąż gaszą pożar w Ufie w jednej z największych rafinerii Rosji. Zakład przerwał pracę. Potężny ogień...
Wielka Brytania nałożyła nowe sankcje na 70 tankowców rosyjskiej floty cieni, a Japonia i Nowa Zelandia opuściły...
Dzisiejszy atak dronów na północno-zachodni rosyjski port Primorsk spowodował pożar jednego z zakotwiczonych tan...
W obliczu nowych sankcji rafinerie w Indiach zmieniają taktykę. Chcą jeszcze taniej kupować rosyjską ropę. Domag...
Komisja Europejska przygotowała sankcje na chińskie rafinerie, które kupują rosyjską ropę. Restrykcje mają trafi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas