Aktualizacja: 14.05.2025 11:22 Publikacja: 23.10.2022 15:59
Foto: Adobe Stock
Christian Ingerslev, dyrektor generalny Maersk Tankers, z flotą 170 statków, powiedział agencji Bloomberg, że „jeśli spojrzeć na to, ile statków zostało w ciągu ostatnich sześciu miesięcy sprzedanych nieznanym nabywcom, staje się jasne, że budowana jest „szara flota” do przewozu tych ładunków ”.
Broker stoczniowy Braemar szacuje, że aby podtrzymać transport dzienny 4 mln baryłek rosyjskiej ropy na Daleki Wschód, zakupiono ponad 240 tankowców w tym 102 Aframaxy, 58 Suezmaxów i 80 super tankowców. W zeszłym roku transportowały one ropę irańską i wenezuelską (także objęte sankcjami).
Brytyjsko – holenderski Shell rozważa możliwość potencjalnego przejęcia konkurencyjnej grupy paliwowej BP. Taką...
Kartel eksporterów ropy naftowej OPEC+ zdecydował o kolejnym zwiększeniu wydobycia. Od czerwca na rynek popłynie...
Stało się to, czego od Orlenu Czesi domagali się od początku agresji Putina na Ukrainę. Rafineria w Litvinovie p...
Po raz pierwszy w historii władze Czech ogłosiły całkowitą niezależność kraju od rosyjskiej ropy naftowej. To ef...
Szybko zbliża się do końca rosyjska naftowa prosperity, dzięki której najpierw komunistyczny, a potem putinowski...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas