Aktualizacja: 22.01.2025 07:41 Publikacja: 08.11.2024 05:25
Foto: Bloomberg
Sztandarowa inwestycja Orlenu, czyli projekt dotyczący budowy kompleksu petrochemicznego Olefiny III w Płocku, nie będzie realizowany we wcześniej ustalonym zakresie i skali. Zarząd spółki postanowił, że dalsze prace analityczne z nim związane będą obejmować wybór jednego z dwóch scenariuszy. Pierwszy zakłada optymalizację projektu w zakresie mocy produkcji i wykorzystania obecnych jednostek, a drugi zatrzymanie przedsięwzięcia w obecnym kształcie lub jego czasowe, częściowe wstrzymanie.
Tak źle nie było nawet w pandemii. W wyniku precyzyjnych ataków ukraińskich dronów rafinerie w Rosji zamiast na produkcji, musiały skupić się na naprawach uszkodzeń. Okazało się, że zbudowane często pod klucz przez zachodnie koncerny zakłady, nie mają czym zastąpić zniszczonych elementów.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Paweł Olechnowicz, który w przeszłości przez 14 lat pełnił funkcję prezesa Lotosu, został etatowym doradcą prezesa Orlenu – donosi RMF FM. Olechnowicz był jednym z największych krytyków fuzji Lotosu z Orlenem w czasach rządów PiS-u.
O zatrzymaniu projektu Olefiny III i dlaczego było to najlepsze rozwiązanie z najgorszych. O tym, jaki los powinien czekać Daniela Obajtka i które jego decyzje cofnąłby w pierwszej kolejności. O tym, co może być w nowej strategii na najbliższych 10 lat i czy wykrył już wszystkie nieprawidłowości w spółce z czasów poprzedniego zarządu – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
Projekt petrochemiczny Olefiny III kończy swój żywot. Na jego gruzach będzie realizowane przedsięwzięcie o nazwie Nowa Chemia. W przeciwieństwie do poprzedniego ma być rentowne. Nowy zakład ruszy najwcześniej w 2030 r.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Walne zgromadzanie zgodziło się na dochodzenia roszczeń od byłego zarządu za szkody wobec spółki. Były prezes składa zawiadomienie do prokuratury.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Orlen będzie dekarbonizował segment rafineryjny i petrochemiczny, oferując produkty nisko- i zeromisyjne, ale też poprawiając procesy wytwórcze w grupie. Firma chce nawiązywać partnerstwa z zewnętrznymi podmiotami i zakłada finansową roztropność przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Popyt na gaz w Polsce będzie rósł. Nie od razu uda się nam przejść z węgla na OZE. Po drodze trzeba będzie wspomagać się jednostkami opalanymi błękitnym paliwem. Orlen chce zwiększać produkcję gazu w najbliższych latach.
Odnawialne źródła energii uzupełnione magazynami energii, elektrociepłownie gazowe zastępujące emisyjne bloki węglowe i – docelowo – małe reaktory modułowe to składowe programu inwestycyjnego Orlenu do 2035 roku w segmencie energii.
Valéry Gaucherand został wybrany przez zarząd CCIFP na prezesa Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, jedną z największych polsko-francuskich organizacji biznesowych i jedną z najbardziej dynamicznych izb bilateralnych w Polsce. Zastąpił na tym stanowisku Tarecka Ouaibi, byłego dyrektora generalnego Carrefour Polska.
Dostawy samolotów Boeinga zwiększyły się w grudniu do 30 sztuk po niemal 2-miesięcznym strajku mechaników, ale w całym roku zmalały do poziomu najniższego od szczytu pandemii w 2021 r.
Największy polski przewoźnik pasażerski nie otrzymał w ramach KPO wsparcia na zakup taboru. Przyszłość firmy jest niejasna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas