Reklama

Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Unia była w stanie z łatwością zastąpić dostawy oleju napędowego z Rosji paliwem od innych dostawców. Do lutowego embarga na import drogą morską Unia najwięcej diesla kupowała od rosyjskich koncernów. Teraz importuje głównie z Arabii Saudyjskiej i USA.

Publikacja: 25.05.2023 17:16

Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Foto: Bloomberg

Według Bloomberga Unia gwałtownie zwiększyła zakupy diesla z innych krajów. Według danych żeglugowej firmy analitycznej Vortexa Ltd, łączna wielkość dostaw oleju napędowego w maju wzrośnie do najwyższego od czterech miesięcy poziomu, czyli około 1,25 mln baryłek dziennie. Należy zauważyć, że majowe dostawy odpowiadają średniej w 2022 r.

Wzrost importu drogą morską spowodowany był wzrostem zakupów z Bliskiego Wschodu i USA. Oczekuje się, że import diesla z Arabii Saudyjskiej osiągnie nowy poziom około 324 tys. baryłek dziennie, a ładunki z USA będą najwyższe od sierpnia 2020 r.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Paliwa
Rosyjskie benzyny zostaną w Rosji, bo drożeją za szybko
Paliwa
Orlen z rekordową wyceną. 100 mld zł po raz pierwszy. Co dalej?
Paliwa
Wiceprezes Transnieftu wyskoczył z okna wieżowca. Czy ktoś mu pomógł?
Paliwa
Nowa akcja promocyjna Orlenu. Ceny paliw na stacjach obniżone na wakacje
Paliwa
Shell rozważa przejęcie BP. Megafuzja paliwowa na horyzoncie
Reklama
Reklama