Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Unia była w stanie z łatwością zastąpić dostawy oleju napędowego z Rosji paliwem od innych dostawców. Do lutowego embarga na import drogą morską Unia najwięcej diesla kupowała od rosyjskich koncernów. Teraz importuje głównie z Arabii Saudyjskiej i USA.

Publikacja: 25.05.2023 17:16

Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Foto: Bloomberg

Według Bloomberga Unia gwałtownie zwiększyła zakupy diesla z innych krajów. Według danych żeglugowej firmy analitycznej Vortexa Ltd, łączna wielkość dostaw oleju napędowego w maju wzrośnie do najwyższego od czterech miesięcy poziomu, czyli około 1,25 mln baryłek dziennie. Należy zauważyć, że majowe dostawy odpowiadają średniej w 2022 r.

Wzrost importu drogą morską spowodowany był wzrostem zakupów z Bliskiego Wschodu i USA. Oczekuje się, że import diesla z Arabii Saudyjskiej osiągnie nowy poziom około 324 tys. baryłek dziennie, a ładunki z USA będą najwyższe od sierpnia 2020 r.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Paliwa
Nowa instalacja Orlenu na Litwie powstaje w bólach
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Paliwa
Orlen ruszył z wiosenną promocją na stacjach paliw
Paliwa
Polska branża paliwowa szykuje się na różne scenariusze
Paliwa
Miażdżący raport NIK o fuzji Orlenu z Lotosem. „Utrata bezpieczeństwa energetycznego”
Paliwa
Duży spadek zysku netto Orlenu. Powodem miliardowe odpisy