Reklama

Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Unia była w stanie z łatwością zastąpić dostawy oleju napędowego z Rosji paliwem od innych dostawców. Do lutowego embarga na import drogą morską Unia najwięcej diesla kupowała od rosyjskich koncernów. Teraz importuje głównie z Arabii Saudyjskiej i USA.

Publikacja: 25.05.2023 17:16

Rosja straciła unijny rynek diesla. Nowych dostawców nie brakuje

Foto: Bloomberg

Według Bloomberga Unia gwałtownie zwiększyła zakupy diesla z innych krajów. Według danych żeglugowej firmy analitycznej Vortexa Ltd, łączna wielkość dostaw oleju napędowego w maju wzrośnie do najwyższego od czterech miesięcy poziomu, czyli około 1,25 mln baryłek dziennie. Należy zauważyć, że majowe dostawy odpowiadają średniej w 2022 r.

Wzrost importu drogą morską spowodowany był wzrostem zakupów z Bliskiego Wschodu i USA. Oczekuje się, że import diesla z Arabii Saudyjskiej osiągnie nowy poziom około 324 tys. baryłek dziennie, a ładunki z USA będą najwyższe od sierpnia 2020 r.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Paliwa
Krym pozostał bez benzyny. W Rosji limity: po 10-20 litrów na jednego kierowcę
Paliwa
Pogłębia się kryzys paliwowy w Rosji. Prywatne stacje się zamykają
Paliwa
Transnieft zamyka magazyny paliw i ostrzega rosyjskie koncerny
Paliwa
Zmiany w zarządzie Orlenu. Odwołano dwie osoby
Paliwa
Kryzys paliwowy w Rosji. Rekordowa drożyzna i braki na stacjach
Reklama
Reklama