Jakie są podstawowe cele nowej, zaprezentowanej właśnie strategii firmy?
Nasza strategia jest przygotowana na pięć lat, ale założyliśmy w niej osiągnięcie w ciągu 18 miesięcy tzw. szybkich celów.
Podstawowym celem jest zmniejszenie zadłużenia wobec naszego inwestora. Chcemy je spłacić całkowicie lub zredukować w znacznym stopniu. Chcemy także pozyskać strategicznego inwestora do rozwoju naszego nowego sektora działalności w sprzedaży wielkoskalowych magazynów energii. Planujemy także nadal budować, sprzedawać lub refinansować duże farmy fotowoltaiczne. Chcemy wejść na nowe rynki i skomercjalizować nową formę sprzedaży. Będziemy wdrażać sprzedaż w sektorze direct, a więc sprzedaż w sektorze B2C online.
Nasz biznes – zgodnie z nową strategią – będzie się koncentrował na sprzedaży i montażu OZE oraz na naszych zasobach, a więc dużych farmach fotowoltaicznych i magazynach energii. Będziemy nadal operować na biznesie związanym z domami jednorodzinnymi, usługami dla małego biznesu, farmami fotowoltaicznych, wielkoskalowymi magazynami energii oraz biznesie hurtowo-serwisowym.
Nowy sektor naszej sprzedaży będzie dotyczył zarabiania na wiedzy i doświadczeniu, które wypracowaliśmy w ostatnich czterech latach w Columbus Technologies. Będzie to spółka działająca w strukturach naszej grupy, skupiająca się na komercjalizacji technologii IT w sektorze energetycznym, nie tylko w Polsce.
Zgodnie z nową strategią będziecie wchodzić na Bałkany…
Poczyniliśmy już pierwsze kroki i, zgodnie z naszą nową strategią, będziemy wchodzić na dwa nowe rynki – a więc do Słowenii i Chorwacji. To bardzo perspektywiczne kraje. Tylko w Słowenii jest około 1 mln budynków, gdzie potencjalnie mogliśmy sprzedać nasze usługi. Chorwacja dysponuje znacznie większym potencjałem. Czechy, Słowacja – czyli dwa rynki, gdzie już jesteśmy – oraz Słowenia i Chorwacja to łącznie potencjał większy niż ten, którym dysponujemy w Polsce. Na Bałkanach chcemy pojawić się z naszą ofertą na początku przyszłego roku.