Lotos chce współpracować z Toyotą

Obie firmy zamierzają w 2021 r. wybudować w Polsce stację tankowania wodoru. W tym czasie Lotos planuje jako pierwszy w naszym kraju ruszyć z produkcją wodoru o wysokiej czystości.

 

Grupa Lotos i Toyota Motor Poland podpisały list intencyjny dotyczący współpracy intensyfikującej prace nad rozwojem technologii wykorzystania wodoru w transporcie samochodowym. Chodzi m.in. o wybudowanie w naszym kraju, pod patronatem motoryzacyjnego koncernu, stacji tankowania wodoru. Ma ona powstać w 2021 r. Strony liczą, że dzięki temu proces upowszechniania wodoru jako paliwa do aut zyska realny i praktyczny wymiar.

– Jako Grupa Lotos poszukujemy najlepszych partnerów, którzy pozwalają nam się rozwijać technologicznie. Tak też traktujemy współpracę z Toyotą w temacie wodoru – mówi cytowany w komunikacie prasowym Marian Krzemiński, wiceprezes ds. inwestycji i innowacji Grupy Lotos. Twierdzi, że w 2021 r. gdański koncern będzie jako pierwszy w Polsce produkował wodór o bardzo wysokiej czystości. – Do tego czasu na pierwszych dwóch naszych stacjach chcemy też zbudować punkty ładowania samochodów tym paliwem, zaś Toyota jest jednym z dostawców, który takie samochody posiada. Chcemy upewnić się, że to, co przygotujemy, będzie spełniało wymogi rynkowe – twierdzi Krzemiński.

 

A driver places a hydrogen fuel pump into a Mirai hydrogen fuel powered automobile, manufactured by Toyota Motor Corp., at Royal Dutch Shell Plc’s first U.K. hydrogen refueling station in Cobham, U.K./Bloomberg

 

Lotos informuje, że podpisany list intencyjny stanowi początek prac które zakończyć ma szczegółowa umowa o współpracy. Dokument taki ma powstać do końca czerwca przyszłego roku. Równolegle, obie firmy zadeklarowały chęć współdziałania na rzecz promocji technologii opartych na wodorze.

– Nasza firma produkuje samochód Toyota Mirai. „Mirai” po japońsku oznacza „przyszłość”, zatem sama nazwa określa stosunek marki do samochodów zasilanych wodorem – mówi z kolei Andrzej Szałek, doradca zarządu Toyota Motor Poland. Dodaje, że w powszechnym zastosowaniu są także autobusy miejskie o zasięgu 400 km. Ponadto istnieją konstrukcje ciężarówek, samolotów a nawet rowerów, wózków widłowych i statków zasilanych wodorem. – Są to pojazdy w pełni funkcjonalne, przyjazne dla użytkowników i – co ważne – przyjazne dla środowiska – zapewnia Szałek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rodzina Kulczyków nie sprzeda Polenergii

Główny akcjonariusz Polenergii nie odpowie na ogłoszone przez PGE kilka dni temu wezwanie na ...

Zachować pamięć o dziedzictwie Ignacego Domeyki

12 kwietnia na Uniwersytecie Wrocławskim odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona działaniom na rzecz ocalenia ...

Wkrótce kluczowe decyzje

Ogromnym wyzwaniem będzie przekonanie Europy, że oparcie energetyki na węglu może iść w parze ...

Rekordowe wydobycie ropy i gazu z amerykańskich łupków

Wzrost dostaw ropy naftowej i gazu z amerykańskich złóż łupkowych będzie w najbliższych latach ...

Prezes URE zaniepokojony zamrożeniem cen prądu

Na wprowadzone w błyskawicznym tempie przepisy, mające na celu utrzymanie w 2019 r. rachunków ...

Tani gaz na prima aprilis

Moskwa proponuje sąsiadom gaz po mniej niż 180 dol./1000 m3. To dużo taniej, aniżeli ...