Reklama
Rozwiń
Reklama

To już monopol. Orlen umacnia pozycję na polskim rynku gazu ziemnego

Płocka grupa kapitałowa zanotowała w ubiegłym roku 90,7-proc. udział w sprzedaży błękitnego paliwa do końcowych odbiorców w Polsce. To o 1,7 pkt. proc. więcej niż w 2022 r.

Publikacja: 07.05.2024 14:52

To już monopol. Orlen umacnia pozycję na polskim rynku gazu ziemnego

Foto: Bartek Sadowski/Bloomberg

W ubiegłym roku całkowita sprzedaż gazu ziemnego wysokometanowego i zaazotowanego do odbiorców końcowych wyniosła w naszym kraju 165 TWh (terawatogodzin). To o prawie 4 proc. mniej niż zanotowano w 2022 r. - wynika z najnowszego raportu prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.

Mimo to monopol na rynku utrzymała grupa kapitałowa Orlen. Jej ubiegłoroczny udział w rynku detalicznym wyniósł 90,7 proc. (koncern zrealizował sprzedaż na poziomie 149,6 TWh). Tym samym był to kolejny rok z rzędu, w którym umocnił swoją pozycję. Jeszcze sześć lat temu kluczowy gracz miał 82,1 proc. rynku. Z kolei w 2020 r. przekroczył 85,6 proc., a w 2022 r. już 89 proc.  

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gaz
Terminale LNG odpływają z Europy. Spada popyt na gaz
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gaz
Zapotrzebowanie na gaz gwałtownie wzrośnie. Potrzebny kolejny gazoport
Gaz
Europa żegna się z rosyjskim gazem. Wkrótce ma całkowicie zniknąć
Gaz
Turkmenistan wchodzi w buty Gazpromu. Zwiększa wydobycie gazu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gaz
Polska unijnym liderem w magazynowaniu gazu. Ale nie ma się z czego cieszyć
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama