Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.08.2023 06:06 Publikacja: 16.08.2023 03:00
Terminal w Świnoujściu docelowo będzie w stanie obsłużyć do 2 mln TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych) rocznie, obsługując jednocześnie dwa statki Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu niemal w całości powstanie na pirsie zlokalizowanym na Zatoce Pomorskiej. Zostanie sfinansowany przez inwestora, który został wyłoniony w drodze konkurencyjnego przetargu. Operator terminalu wyposaży go w niskoemisyjny sprzęt przeładunkowy, zgodnie z najwyższymi ekologicznymi normami w standardzie „green terminal”. Terminal w Świnoujściu będzie stanowił infrastrukturę podwójnego wykorzystania, czyli cywilną infrastrukturę, która może służyć do obsługi ładunków wojskowych. Inwestor w ofercie złożonej w postępowaniu przetargowym zobowiązał się również do działań na rzecz lokalnej społeczności, uzgodnionych z samorządem Świnoujścia, o wartości co najmniej 5 mln euro. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, nowy terminal powinien rozpocząć działalność na początku 2028 r. ∑
Foto: moofushi / AdobeStock
Plany budowy głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu budzą coraz liczniejsze opory w Niemczech. Po wcześniejszych protestach niemieckich samorządowców i działaczy ekologicznych teraz do akcji mają wkroczyć prawnicy.
Według agencji DPA władze leżącej na wyspie Uznam gminy Heringsdorf, która obejmuje nadmorskie turystyczne miejscowości Ahlbeck i Bansin, już szykują się do sądowej batalii przeciwko polskiej inwestycji. W ubiegłym tygodniu miała zostać wynajęta polska kancelaria prawna, która wystąpi o administracyjne dokumenty związane z wydawaniem pozwoleń na realizację inwestycji.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Przez lata Gazprom dzielił i rządził na gazowym rynku Mołdawii. Teraz traci tam cały biznes i żali się na „niszc...
Sejm poparł poprawki Senatu do nowelizacji ustawy o zapasach ropy i gazu. Zmienia ona mechanizm utrzymywania zap...
Wprawdzie 50 lat temu Gazprom nie istniał, ale ZSRR już sprzedawał gaz za granicę. Za otrzymaną twardą walutę ku...
Eksplozja trzeciego pod względem długości gazociąg świata, zatrzymała jego pracę na czas nieokreślony. Przez pię...
Ruszyły pierwsze prace budowlane za drugim terminalem LNG, jaki w formie statku stanie u wybrzeży Gdańska. Prace...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas