Aktualizacja: 06.12.2024 06:23 Publikacja: 26.04.2023 14:38
Foto: materiały prasowe
Komisja Europejska zainicjowała we wtorek po raz pierwszy proces rejestracji zapotrzebowania na zakup gazu przez europejskie firmy za pośrednictwem mechanizmu AggregateEU. Jest to jednak dopiero początek i Komisja zapowiada możliwość rozszerzenia tego mechanizmu. To element przygotowania do wspólnych zakupów gazu na poziomie UE z pominięciem Rosji, dotychczas głównego dostawcy „rosyjskiego surowca” do Europy. Dotychczas blisko 80 firm złożyło tam swoje zainteresowanie.
Amerykańskie sankcje blokujące na Gazprombank zmusiły Kreml do zmiany zasad zapłaty za rosyjski gaz. Wymyślone skomplikowane sposoby to nowy, duży kłopot dla Węgier, Słowacji czy Włoch, które wciąż kupują gaz od kraju-agresora.
Płocki koncern zmienił niedawno nazwę PGNiG Upstream Norway na Orlen Upstream Norway. W tym duchu dokonywane są też zmiany w naszym kraju.
Rosyjski koncern pogodził się z definitywną utratą trasy dostaw swojego gazu tranzytem przez Ukrainę. Plany eksportu Gazpromu na 2025 rok są nadzwyczaj skromne. Koncern stawia na przetrwanie największego w swojej historii kryzysu.
Katarski koncern zainwestuje w podmorskie złoże Kaszagan na Morzu Kaspijskim. Zalega w nim bilion metrów sześciennych gazu. Katarczycy zbudują dwa zakłady przetwórstwa surowca. To bezpośrednie uderzenie w rosyjskie interesy w regionie.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Stephen P. Lynch chce kupić należący do Gazpromu, niedziałający i uszkodzony przez eksplozję, gazociąg Nord Stream 2. Potrzebuje na to zgody władz amerykańskich. Pytanie, w czyim interesie działa Lynch – USA czy Rosji?
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Finansowanie, którego warunki zależą od spełnienia wskaźników z obszaru ESG, jest dostępne dla szerokiego grona firm, od największych po małe. Nie zależy też od branży – podkreśla Paweł Derengiewicz, dyrektor Biura Finansowania Strukturyzowanego w Banku BNP Paribas.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Czy dostawa paczek może być czynnikiem decydującym o sukcesie sklepu internetowego? Bez wątpienia tak! Szybkie i bezbłędne realizowanie zamówień to klucz do budowania satysfakcji klientów i ich lojalności wobec marki. Dowiedz się, jak dzięki abonamentowi InPost firmy mogą optymalizować logistykę, redukować koszty i budować zaufanie klientów.
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne – przekonuje Orange Polska.
Mija rok, od kiedy po raz pierwszy w historii laureatami prestiżowej Nagrody Nansena zostali Polacy – Lena i Władysław Grochowscy. To okazja, aby przypomnieć zasady, jakimi kierują się w swojej działalności.
Druga edycja Women’s Academy for Rural Innovation odbyła się na chorwackiej wsi w pobliżu Zagrzebia, gromadząc 20 utalentowanych, gotowych na wprowadzenie swoich społeczności w erę cyfrową, kobiet z obszarów wiejskich z całej Europy. Do programu realizowanego w ramach European Leadership Academy dołączyło ponad 50 światowej klasy ekspertów i ekspertek, aby podzielić się swoją wiedzą i podkreślić kluczową rolę kobiet w tworzeniu nowych możliwości dla wiejskich obszarów Europy.
Odnawialne źródła energii przyniosły dziesiątki tysięcy miejsc pracy, także w słabo rozwiniętych częściach Wielkiej Brytanii. To był potężny sygnał, że w transformacji energetycznej jest ogromna korzyść dla gospodarki i społeczeństwa - ocenia Sam Hall, szef brytyjskiego think tanku Conservative Environmental Network.
Nie będzie pięcioletniej umowy między Ryanairem a Modlinem. Lotnisko i irlandzka linia nie były w stanie na czas uzgodnić warunków – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas