Natomiast udział gdańskiej rafinerii pod względem ilości sprzedanego na stacjach diesla wzrósł do o 0,6 pkt. proc., do 9,6 proc.
Jest to efekt rozbudowy sieci stacji paliw. W pierwszym półroczu 2012 r. przybyło 50 nowych placówek, głównie w dynamicznie się rozwijającym segmencie ekonomicznym Lotos Optima.
– W tym roku planujemy dalej rozwijać naszą sieć stacji paliw – mówi Paweł Lisowski, prezes Lotos Paliwa. – W całym 2012 r. zamierzamy otworzyć 67 nowych obiektów. Większość z nich pod szyldem Optima. Ale pojawią się też stacje premium w nowej wizualizacji – dodaje Lisowski.
Zaznacza, że lepsza sprzedaż przekłada się również na poprawę wyników finansowych obszaru detalicznego. – Przychody ze sprzedaży wzrosły zarówno kwartał do kwartału, jak i rok do roku, o odpowiednio 8 i 11 proc., a wynik operacyjny w drugim kwartale tego roku był dodatni - mówi
Lotos Paliwa zarządza też siecią 11 stacji w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Operują one na autostradach A1, A2, A4 i A6 oraz drogach ekspresowych S3 i S7. Spółka zależna planuje rozwijać sieć stacji przy autostradach i drogach ekspresowych. Firma bierze udział w przetargach na zagospodarowanie kolejnych MOP-ów.